Lite drag i 2.3E motor Audi 100 Quattro

Anbefalte innlegg

Jeg har fått inn en 90 modell Audi 100 Avant Quattro som jeg synes ikke går bra... Er liksom noe som butter når jeg gir gass... Noen som har vært borti dette før?

 

I tillegg så starter ikke bilen umiddelbart om man stopper den, da må man vente 5-10 minutter før den starter igjen...

 

Jeg har vært borti på disse motorene at fordeleren kan bli slitt, og katalysatoren kanskje er tett...

 

Men det andre er jeg jaggu ikke sikker på...

 

Noen som har vært borti dette før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har likt problem med min.Har enda ikke funnet ut hva det er?

Hvis du finner ut noe så er jeg interessert i høre hva det kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at du får all verdens informasjon ut av det, men KE3-jet'en til NF-motoren har faktisk feilkodelagring, så du kan jo prøve å blinke ut feilkoder for å se om det dukker opp noe. : smil : Eneste hands-on jeg har hatt med dårlig drag i NF'en er feilstilt tenning, og det viste seg at det måtte stå ei sikring oppi et rele i sikringsboksen mens man stilte tenninga for at ikke tenningsstyringa skulle prøve å kompansere justeringen : bh :

Uansett så er jo de vanlige tingene som bensinfilter, plugger, ledninger osv osv selvsagt. Varmstartproblemer kan ofte være et tegn på at de mekaniske dysene ikke lenger klarer å holde på bensintrykket når motoren er stoppet. Ved 250'+km begynner de å bli så slitte at det kan merkes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at du får all verdens informasjon ut av det, men KE3-jet'en til NF-motoren har faktisk feilkodelagring, så du kan jo prøve å blinke ut feilkoder for å se om det dukker opp noe. : smil : Eneste hands-on jeg har hatt med dårlig drag i NF'en er feilstilt tenning, og det viste seg at det måtte stå ei sikring oppi et rele i sikringsboksen mens man stilte tenninga for at ikke tenningsstyringa skulle prøve å kompansere justeringen : bh :

Uansett så er jo de vanlige tingene som bensinfilter, plugger, ledninger osv osv selvsagt. Varmstartproblemer kan ofte være et tegn på at de mekaniske dysene ikke lenger klarer å holde på bensintrykket når motoren er stoppet. Ved 250'+km begynner de å bli så slitte at det kan merkes.

 

Vi prøver, har tilgang på en komplett bil som skal hugges... : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.