#1 Skrevet Mars 30, 2006 Jeg har fått inn en 90 modell Audi 100 Avant Quattro som jeg synes ikke går bra... Er liksom noe som butter når jeg gir gass... Noen som har vært borti dette før? I tillegg så starter ikke bilen umiddelbart om man stopper den, da må man vente 5-10 minutter før den starter igjen... Jeg har vært borti på disse motorene at fordeleren kan bli slitt, og katalysatoren kanskje er tett... Men det andre er jeg jaggu ikke sikker på... Noen som har vært borti dette før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 31, 2006 Har likt problem med min.Har enda ikke funnet ut hva det er? Hvis du finner ut noe så er jeg interessert i høre hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 31, 2006 Ikke at du får all verdens informasjon ut av det, men KE3-jet'en til NF-motoren har faktisk feilkodelagring, så du kan jo prøve å blinke ut feilkoder for å se om det dukker opp noe. Eneste hands-on jeg har hatt med dårlig drag i NF'en er feilstilt tenning, og det viste seg at det måtte stå ei sikring oppi et rele i sikringsboksen mens man stilte tenninga for at ikke tenningsstyringa skulle prøve å kompansere justeringen Uansett så er jo de vanlige tingene som bensinfilter, plugger, ledninger osv osv selvsagt. Varmstartproblemer kan ofte være et tegn på at de mekaniske dysene ikke lenger klarer å holde på bensintrykket når motoren er stoppet. Ved 250'+km begynner de å bli så slitte at det kan merkes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 3, 2006 Ikke at du får all verdens informasjon ut av det, men KE3-jet'en til NF-motoren har faktisk feilkodelagring, så du kan jo prøve å blinke ut feilkoder for å se om det dukker opp noe. Eneste hands-on jeg har hatt med dårlig drag i NF'en er feilstilt tenning, og det viste seg at det måtte stå ei sikring oppi et rele i sikringsboksen mens man stilte tenninga for at ikke tenningsstyringa skulle prøve å kompansere justeringen Uansett så er jo de vanlige tingene som bensinfilter, plugger, ledninger osv osv selvsagt. Varmstartproblemer kan ofte være et tegn på at de mekaniske dysene ikke lenger klarer å holde på bensintrykket når motoren er stoppet. Ved 250'+km begynner de å bli så slitte at det kan merkes. Vi prøver, har tilgang på en komplett bil som skal hugges... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...