Hjelp, Bytte Varmeapparat register Audi 100 typ44

Anbefalte innlegg

Hei, må bytte varmeapparat register på bilen min.

Har noen byttet dette før ? kanskje noen har et tips eller to som kan hjelpe meg igang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du søker litt på forumet her så er temaet grundig dekt.

Kort sagt må du ta ut hele viftepakken fra bilen og dele den. Det ligger en grei sak på nordicaudi.com (FAQ - Övrigt - Byta värmepaket i Audi 100/200 typ 44).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker å bukker: vinke : , skal ta entur innom der å se etter :)

Har hørt at det ikke var det enkleste å bytte.: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort dette selv på min gamle bil. Så fryktelig vanskelig er det ikke, men det tar litt tid. Måtte av med panseret mitt for å klare å få det ut. Vet ikke om jeg bare gjorde det ekstra vanskelig, men knot var det hvertfall :) Benyttet meg kun av Haynes-boka når jeg byttet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort dette selv på min gamle bil. Så fryktelig vanskelig er det ikke, men det tar litt tid. Måtte av med panseret mitt for å klare å få det ut. Vet ikke om jeg bare gjorde det ekstra vanskelig, men knot var det hvertfall :) Benyttet meg kun av Haynes-boka når jeg byttet.

 

Du får ut viftepakken uten å ta av panseret. Såvidt... Haynes sier vel heller ikke at du trenger å ta av panseret. Selv om jeg kan se fordelen med å gjøre det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det står brukbart godt forklart i heynes boka ? må c etter, var ganske godt beskrevet på nordic audi åsså :)

Er det mye skruing fra innsiden av bilen ? sånn bak dasjbordet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er ikke noe heksekunst. Bare mye arbeid.

Jeg tror faktisk det er bedre forklart på nordicaudi enn i Haynes, selv om det står greit der også. Når du bare begynner går det da greit dette. Bare pass på at alt festet til viftepakken er løst før du begynner å dra den ut av bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ut viftepakken uten å ta av panseret. Såvidt... Haynes sier vel heller ikke at du trenger å ta av panseret. Selv om jeg kan se fordelen med å gjøre det.

 

Mulig det akkurat går, men etter litt knoting fant jeg ut at det ble mye enklere å få ut uten panseret. Med litt hjelp er det ikke akkurat store jobben å få det av :)

 

Men det er en relativt grei jobb, tar bare tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått ut varmeapparatet, tok sin tid da det var mye ledninger å wirer bak midtkonsollen. : bh : Fant små sprekker i selve huset på apparatet,akkurat rundt der hvor vannet går inn og ut av registeret.:fy: tror ikke det er så veldig farlig, skal bytte register så det vill jo ikke lekke noe vann inn i cupe'en da ? noen tips om hvor jeg kan få tak i en sånn pakkning som tillpasser seg å tetter mellom apparat å torpedovegg ?

Kan sikkert fikse bilder fra prosjektet om ønskelig..: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

(...)noen tips om hvor jeg kan få tak i en sånn pakkning som tillpasser seg å tetter mellom apparat å torpedovegg ?(...)

De fleste byggevarebutikker har en eller annen for for tettningslist som passer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også byttet på Audi 200 med AC, som medfører noe mindre plass ute og en del flere ledinger/rør innvendig. Det tok en haug med timer å ribbe dashbordet innvendig, slik at alt som hang fast i registeret ble løst. Dernest satt teningsmassen som LIM, og det var helt umulig å dra ut registeret. Tetningsmassen måtte skjæres løs med pianotråd, og da måtte jeg demontere ennå mer innvendig for å få stukket tråden gjennom teningsmassen og ut. Tror jeg brukte bortimot 50 timer på hele jobben......inkludert mange "klø i hodet timer"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også byttet på Audi 200 med AC, som medfører noe mindre plass ute og en del flere ledinger/rør innvendig. Det tok en haug med timer å ribbe dashbordet innvendig, slik at alt som hang fast i registeret ble løst. Dernest satt teningsmassen som LIM, og det var helt umulig å dra ut registeret. Tetningsmassen måtte skjæres løs med pianotråd, og da måtte jeg demontere ennå mer innvendig for å få stukket tråden gjennom teningsmassen og ut. Tror jeg brukte bortimot 50 timer på hele jobben......inkludert mange "klø i hodet timer"

 

Ja det er noe inni helv.... mye knot.....ikke en jobb man ønsker å gjøre mange ganger hehe.

 

Man putter heller ikke inn et suspekt register fra den lokale høgger`n heller uten å trykkteste!!!! bare et tips ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.