#1 Skrevet Mars 31, 2006 Lurer litt på dette. Tenker jo på at det biltilsyntes sier da at det er 15mm forandring man kan ha. Men hvordan er dette på forskjellig bredde på felgen? Regner dem i fra innpresset? Ett eks.: Bilen skal ha ET 35 og det er 7" brei felg og så setter man på 10" brei felg med ET35. Hvordan går dette? dekkene kommer mye nærmere hverandre da mens den har samme innpress Var vel ikke så godt formulert men dere ser kanskje poenget?? Noen som veit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 31, 2006 En 7" felg med ET35 og en 10" felg med ET35 gir samme sporvidde på samme bilen. Med samme offsett vil en 10" felg i forhold til en 7" felg bygge 1,5" innover og 1,5" utover. Ja - hjulene vil komme nærmere hverandre, men sporvidden vil være utforandret. Ikke spesielt godt formulert, men jeg håper dere forstår hva jeg mener. Correct me, if I'm wrong. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 31, 2006 Lurer litt på dette.Tenker jo på at det biltilsyntes sier da at det er 15mm forandring man kan ha. Men hvordan er dette på forskjellig bredde på felgen? Regner dem i fra innpresset? Ett eks.: Bilen skal ha ET 35 og det er 7" brei felg og så setter man på 10" brei felg med ET35. Hvordan går dette? dekkene kommer mye nærmere hverandre da mens den har samme innpress Var vel ikke så godt formulert men dere ser kanskje poenget?? Noen som veit? Det spiller ingen rolle hvor brei felgen er, eller den skal jo ikke gå på utsiden av hjulbuen da. Det er forandreingen på innpresset som gjelder. 7,5 mm lavere innpress på hver sider er godkjent. Om du går fra 7" til 9" spiller liten rolle så lenge det er plass. Du får også godkjent større sporviddeforandreing hvis du har TÜV papirer på felgene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 31, 2006 riktig det;) inpresset er jo avstanden fra anleggsflate mot skiva til senter av felgen. Sporvidde er jo også fra senter av felgen, så det har ikke noe med bredden på felgen å gjøre:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 31, 2006 Da var det slik jeg tenkte da. Er klar over hvordan ET er på en felg og slikt var bare hvordan dem avgjør sprovidden. Og plass lager vi i tilfelle.. Men så var det bare ett eks. og. For det jeg har sett på er 10,5" med ET40 og bilen har org. 6" med 46. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 2, 2006 Da var det slik jeg tenkte da.Er klar over hvordan ET er på en felg og slikt var bare hvordan dem avgjør sprovidden. Og plass lager vi i tilfelle.. Men så var det bare ett eks. og. For det jeg har sett på er 10,5" med ET40 og bilen har org. 6" med 46. 10,5 vil vel stikke utenfor hjulbuene på din bil,slik at du alikevel ikke vil få det godkjent. mvh jens 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 2, 2006 10,5 vil vel stikke utenfor hjulbuene på din bil,slik at du alikevel ikke vil få det godkjent. mvh jens Det spørs jo hvem av bilene du tenker på da.. og det er ikke snakk om org. skjermer.. så dem kommer nok innefor da:) Dette skal på T4`n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...