Bensinpumpe Audi 100 avant, 92mod

Anbefalte innlegg

Pumpa durer. Ser Biltema har pumper er det riktig pumpe ?, og hvor sitter den ? klarer jeg som urutinert å skifte den selv ?: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet faktisk pumpe på min S4 idag, men antar det er likt.

 

Fjern teppet bak baksetet ditt, under der er det et lokk med en kabel gjennom. Sitter med 3 stjerneskruer. Ta av dette, så er det et nytt "lokk" med 3 slanger og en kontakt. Fjern disse også og bank av den spesielle låseringen. Jeg brukte hammer og skrutrekker til å slå den av med, mot klokka. Så dro jeg opp lokket med flottør og full pakke, men fjernet slangen som ikke går til pumpa ( vet ikke hvor den går, men du ser fort hvilken som går til pumpa, den kan sitte ). Du har da pumpa og filterhus sittende ned til høyre i bunn av tanken. Vri hele greia mot klokka og dra den opp.. Så er det bare å presse "låsene" som holder pumpa på plass ut og dra opp pumpa.

 

Byttet pumpe til Bosch kjøpt på Hellanor til 1500 inkl. mva med klubbrabatt. Hele jobben, inkl. lodding av nye kabler tok vel ca. 1 time og gjøres enkelt selv. Jeg hadde aldri åpnet tanken eller sett ned i en tank før , så startet på "blanke" ark ;)

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet faktisk pumpe på min S4 idag, men antar det er likt.

 

Fjern teppet bak baksetet ditt, under der er det et lokk med en kabel gjennom. Sitter med 3 stjerneskruer. Ta av dette, så er det et nytt "lokk" med 3 slanger og en kontakt. Fjern disse også og bank av den spesielle låseringen. Jeg brukte hammer og skrutrekker til å slå den av med, mot klokka. Så dro jeg opp lokket med flottør og full pakke, men fjernet slangen som ikke går til pumpa ( vet ikke hvor den går, men du ser fort hvilken som går til pumpa, den kan sitte ). Du har da pumpa og filterhus sittende ned til høyre i bunn av tanken. Vri hele greia mot klokka og dra den opp.. Så er det bare å presse "låsene" som holder pumpa på plass ut og dra opp pumpa.

 

Byttet pumpe til Bosch kjøpt på Hellanor til 1500 inkl. mva med klubbrabatt. Hele jobben, inkl. lodding av nye kabler tok vel ca. 1 time og gjøres enkelt selv. Jeg hadde aldri åpnet tanken eller sett ned i en tank før , så startet på "blanke" ark ;)

 

Lykke til!

 

Da prøver jeg nok, men vet du noe om pumpene til Biltema ? anbefales hellanor, ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til tross for gods hjelp fra Knut- Richard klarte jeg det ikke. Får løsna pumpa såvidt det er. Får av låseringen og vrir. Klarer ikke å dra den opp ! Noen som har forslag ?

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd du ikke fikk det til... Skulle gjerne vært til bedre hjelp, men er igrunn tom for råd.

 

 

Får håpe noen andre her kan være til mer hjelp ;) Lykke til iallefall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipsene. Får prøve igjen til helga tenker jeg. Alle tiders med tips ihvertfall !!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.