bilen spytter litt blårøyk:( hva kan det være (2l 16v)

Anbefalte innlegg

har nå fått sammen motoren min. en 2l 16v med turbo.

så ut til å være noe blårøyk når man ruser litt på tomgang, men ikke noe når man gasset bortover på veien. litt blanding av blå og hvit røyk, men ikke mye. har fint oljetrykk og olje på motor.

 

hva er symptoner på dette? toppakning, stempelringer???

skal ta en sylinderlekkasje test på mandag for å sjekke toppakning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være turbo,stempelringer eller ventiltettinger...

Ryker den blått når den står på tomgang og et lite poff av blårøyk når du trår på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare svakt blått på tomgang og litt mer hvis man ruser. men det er minimalt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres ut som ventiltetningene. Plagsomt!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke bilen ryke blått også under kjøring om det er ventiltetterne som er gåene. Prøvde å bytte de både på vr6 en og en Ford Escort, men der hjalp det ikke. Disse bilene oppførte seg som beskrevet over, mens en gammel Sierra som røyk hele tida ble frisk med nye ventiltettere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som det er turboen som begynner å bli litt sliten. Er nok oljetettningene der som begynner å ta kvelden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tro nok det er turboen jeg og.

kan lekkasje/falsk luft være grunnen?? fikk ikke downpipe helt tett da jeg sveiset den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også en misstanke på oljetettingene i turbo...Hadde lignende symtomer på RS2'n...Ble krute godt etter bytte av turbo..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå fått kjørt litt, men skjønner meg ikke på varmen på motoren. eksosen er helt fin nesten når den er kald, men med en gang bilen kommer opp til 90grader begynner det å ryke blått? har en liten lekkasje mellom turbo og grenrør og det ryker blå eksos der også når motor er varm. lurer på om dette er toppakning eller oljetettningene på turbo. isåfall er det dyrt å få fikset/ eller noe jeg kan fikse selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå fått kjørt litt, men skjønner meg ikke på varmen på motoren. eksosen er helt fin nesten når den er kald, men med en gang bilen kommer opp til 90grader begynner det å ryke blått? har en liten lekkasje mellom turbo og grenrør og det ryker blå eksos der også når motor er varm. lurer på om dette er toppakning eller oljetettningene på turbo. isåfall er det dyrt å få fikset/ eller noe jeg kan fikse selv?

 

 

Hvordan er oljereturen fra turboen da? hvis det er noen form for hindringer her kan du lett bygge opp mottrykk i oljeutløpet på turboen, og presse olje inn i både turbin og kompressordel.

Hadde dette problemet på det første turbobygget mitt. Når jeg ordnet oljereturen var problemet løst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.