#1 Skrevet April 12, 2004 Passer ei 5 trinns kasse fra 5-syl. typ 85 coupe i typ89/8b 5-syl coupe? Kassa er til 5-sylindret. Jeg må ha et sikkert svar, da en kar er ute etter ny kasse til 89-coupeen sin, og jeg har ei kasse fra typ85 liggende. Om den ikke passer, hvorfor? mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 12, 2004 Det er vidt forskjellig giroverføring på de to kassene. Den gamle er type 016, den nye heter 093 hvis jeg ikke husker helt feil. En del av forskjellen er også at den gamle har åpen/lukket diff, den nyere har Torsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 13, 2004 Takk skal du ha! Fikk også avklart dette med spangen i går, som forøvrig befinner seg på Gran Canaria.... mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 13, 2004 Jeg har ei kasse fra en 90mod cq i min gamle 80 men har lyst på "gamlekasse", bytte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 13, 2004 Dette er ikke ei quattrokasse....men det er vel ei gammelkasse til quattro til salgs her på forumet så vidt jeg vet. Om kassa du har ikke er med quattro, har jeg kjøper på den til deg. Og du kan få kjøpe min Apropos dette: Hvordan kan ei ny kasse passe i gamle 80'n, mens den gamle ikke passer i de nye? mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 13, 2004 Tror ikke jeg følger med i time jeg.. Sikker på du pratet om quattro jeg. Joda, du kan sette inn kasse fra type 85, men som Per sa, giroverføringen er annen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 13, 2004 giroverføringen er en annen, hva vil det si i praksis? Jeg vet at festeplatene for indre drivknute er annerledes på min vis a vis 2,2 og 2,3 (min er fra 1,9 5s), men disse er det visstnok ikke noe problem å bytte.(?) mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 13, 2004 Tja, jeg bygde om fra 4 til 5er, der passet drivledda iallefall! Sjekk etka.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 13, 2004 Opprinnelig postet av Eivind Windspoll giroverføringen er en annen, hva vil det si i praksis? Jeg vet at festeplatene for indre drivknute er annerledes på min vis a vis 2,2 og 2,3 (min er fra 1,9 5s), men disse er det visstnok ikke noe problem å bytte.(?) mvh dem sitter bare presset inn, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...