Anbefalte innlegg

Passer ei 5 trinns kasse fra 5-syl. typ 85 coupe i typ89/8b 5-syl coupe? Kassa er til 5-sylindret. Jeg må ha et sikkert svar, da en kar er ute etter ny kasse til 89-coupeen sin, og jeg har ei kasse fra typ85 liggende.

 

Om den ikke passer, hvorfor?

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vidt forskjellig giroverføring på de to kassene. Den gamle er type 016, den nye heter 093 hvis jeg ikke husker helt feil. En del av forskjellen er også at den gamle har åpen/lukket diff, den nyere har Torsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha! Fikk også avklart dette med spangen i går, som forøvrig befinner seg på Gran Canaria....

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ei kasse fra en 90mod cq i min gamle 80 men

har lyst på "gamlekasse", bytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ikke ei quattrokasse....men det er vel ei gammelkasse til quattro til salgs her på forumet så vidt jeg vet. Om kassa du har ikke er med quattro, har jeg kjøper på den til deg. Og du kan få kjøpe min :)

 

Apropos dette: Hvordan kan ei ny kasse passe i gamle 80'n, mens den gamle ikke passer i de nye?

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke jeg følger med i time jeg..:D

Sikker på du pratet om quattro jeg.

Joda, du kan sette inn kasse fra type 85, men som Per sa,

giroverføringen er annen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

giroverføringen er en annen, hva vil det si i praksis? Jeg vet at festeplatene for indre drivknute er annerledes på min vis a vis 2,2 og 2,3 (min er fra 1,9 5s), men disse er det visstnok ikke noe problem å bytte.(?)

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, jeg bygde om fra 4 til 5er, der passet drivledda iallefall!

Sjekk etka..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

giroverføringen er en annen, hva vil det si i praksis? Jeg vet at festeplatene for indre drivknute er annerledes på min vis a vis 2,2 og 2,3 (min er fra 1,9 5s), men disse er det visstnok ikke noe problem å bytte.(?)

 

mvh

 

dem sitter bare presset inn,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.