Tips ved bytting av kkk 24 turbo på S4?

Anbefalte innlegg

Det er sikkert noen her som har byttet ut en k24 turbo, for å sette på original eller ny turbo. Tenkte bare høre om det er noen ting som man må passe på, eller som gjør jobben enklere?

Tenkte demontere luftfilterboks, noe mer som bør av? Hva med vannslanger, noen måte å unngå mye søl uten å tappe ned vann via radiator? Demonteres olje og vanntilførsel før man demonterer selve turboen?

Antar jeg bør ha nye pakninger til turbo og downpipe, noen som vet billige leverandører?

mvh, Johan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en enkel jobb, gjort det 3 ganger før, pakninger o.l kjøpes hos din lokale vag pusher.

La bilen så en god stund først, så slipper du å tenke på olje, vannet bør du tappe litt av først slik at det ikke renner så mye utover. Lønner seg også å skru av høyre lykta så du kommer litt bedre til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og kjøp de såkalte startmotornøklene på biltema, de er skikkelig til hjelp for å komme til.. : ja :

Jeg behøver ikke å løsne downpipe'n nede, bare å dra turboen litt ut før jeg trekker den av boltene i downpipe'n.

Alt vannet må ut, ja..

sjmautotechnik.com har generelt rimelige deler, men du bør kjøpe 'litt mer enn noen pakninger' før det lønner seg pga. porto.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

leste noe på GIK om at det var viktig å dra starteren uten tenning før du kobler til returslangen for olje (dra oljen gjennom turboen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.