Oljetrykkproblemer IGJEN? A4 1,8t

Anbefalte innlegg

Hadde tikking i en ventil første gangen jeg hadde problemet. Da ble det borte etter å ha brukt engine-flush og ny olje/filter. Hard gange har jeg ikke merket noe til. Nå andre gangen har jeg ikke merket noe som helst, bortsett fra varsel om dårlig trykk.

 

 

Etter det jeg har ærfart å det jeg har hørt(2 andre biler som har hatt problemer med tikking og varierende hard gange i motor. i den ene var en passat som dem prøvde sån rensemiddel på. den ble bra i noen uker/mnd før det begynnte på igjen. også ble oljepumpen byttet og da ble alt bra.

 

på min bil så var det tikking ved tomgang + hard gange i motoren. byttet oljepumpe utifra referanse på den passaten... og den ble som ny. veldig mye mykere gange og ikke NOE tikking..

 

er det noe som skjer ofte på disse motorene att oljepumpen på skiftes?

 

Verkstedet har holdt på i 3 år på min bil før dem innrømmet det ikke var normal gange. På passaten fant dem ut det etter 2 år...

 

etter min mening bør vel en oljepumpe ikke gå etter 90000 km?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, pumpa burde jo vare litt lengre... : rolleyes

Men hvor ligger pumpa på disse motorene? Har som sagt lite peiling på slikt...

Er vel dyrt å bytte...?

 

 

Var akkurat å betalte og fikk litt "feedback".

De hadde brukt 8 timer på bilen. Ut/inn med bunnpanne, rengjort oljesil og noe feilsøking. Målt trykk før rengjøring og da var det varierende og reagerte tregt på gasspådrag.

Etter rengjøring var det MYE bedre (jeg oppfattet det slik at det var som det skulle).

Totalt kostet det meg 5500.- med olje og div.

 

Så da får jeg bare håpe det er i orden framover. Tror jeg skal få sjekket oljetrykket etter å ha kjørt noen tusen for å være sikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve pumpa koster ikke såååå mye, er strengt tatt jobben som gjør at det blir relativt kostbart. Derfor er det litt dumt at det ikke bli gjort samtidig med reingjøringa av sila da det er stort sett samme jobben som må gjøres : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve pumpa koster ikke såååå mye, er strengt tatt jobben som gjør at det blir relativt kostbart. Derfor er det litt dumt at det ikke bli gjort samtidig med reingjøringa av sila da det er stort sett samme jobben som må gjøres : rolleyes

 

Ok... Ja, koster 3900.- å ta ned bunnapanna sa de. Men iom at trykket er normalt nå, så får jeg vel tro at pumpa er i orden. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3500 for bare arbeidet med og skifte bunnpanna var dyrt.. Merkeverksted her skulle ha 2500 for jobben.. ( Nord trøndelag ). Men jeg bytta selv.. brukte 4timer jeg da, hadde aldri bytta før. så ble litt prøving før jeg fant ut ossen jeg gjorde ned.. Er litt jobb, mye skruing og mye ?"#)/#=!/... Sikkert fordi jeg aldri har gjort det før, men... gjorde meg noen tanker om at han som hadde tegnet det der, hadde glemt et par travers`er og noen forstillingstag og ac rør, etter at bunnpanna var montert.. alt var faen meg under panna, eller iveien for og få den ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve pumpa koster ikke såååå mye, er strengt tatt jobben som gjør at det blir relativt kostbart. Derfor er det litt dumt at det ikke bli gjort samtidig med reingjøringa av sila da det er stort sett samme jobben som må gjøres : rolleyes

 

Pumpen koster 2860 kr i følge regningen...

 

 

Oljetrykket var innenfor normen hos meg men likevel så klarte den ikke levere nok for at motoren skulle gå tikkefritt.... (normen er vel veldig slapp etter det jeg har skjønt)

bør ha en del høyere enn det anbefalte minimumstrykk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3500 for bare arbeidet med og skifte bunnpanna var dyrt.. Merkeverksted her skulle ha 2500 for jobben.. ( Nord trøndelag ). Men jeg bytta selv.. brukte 4timer jeg da, hadde aldri bytta før. så ble litt prøving før jeg fant ut ossen jeg gjorde ned.. Er litt jobb, mye skruing og mye ?"#)/#=!/... Sikkert fordi jeg aldri har gjort det før, men... gjorde meg noen tanker om at han som hadde tegnet det der, hadde glemt et par travers`er og noen forstillingstag og ac rør, etter at bunnpanna var montert.. alt var faen meg under panna, eller iveien for og få den ut.

 

Joa. Men er visst en del mer arbeid iom at jeg har quattro. Jeg vet ikke forskjellen. 3900.- var vanlig takst i arbeidpenger. Vet ikke hvor lang tid de har brukt på det, men som sagt brukte de en hel dag på å ta ned bunnpanna, å rengjøre silen +litt måling av oljetrykk/feilsøking. :)

 

Pumpen koster 2860 kr i følge regningen...

 

 

Oljetrykket var innenfor normen hos meg men likevel så klarte den ikke levere nok for at motoren skulle gå tikkefritt.... (normen er vel veldig slapp etter det jeg har skjønt)

bør ha en del høyere enn det anbefalte minimumstrykk...

 

Ok.

Da kan jeg altså regne med 8-9000 nye hvis pumpa skal vise seg å være dårlig. : smil :

Men satser på at den er ok. Har null tikking i hvertfall. Skal sjekke trykket med jevne mellomrom fremover tenker jeg. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.