#26 Skrevet April 29, 2006 Merkelig at du har fått kast i de gromme skivene, ved normal kjøring. Har selv hatt kast i EBC, Brembo & Originale 314x30 skiver, men dette er min egen skyld. Trolig pga banekjøring og overoppheting av skivene, eller kanskje bremsene ikke var godt nok innkjørt (før banekjøringen). Forsøkte å slipe ned skiver med kast i, men det hjelpa ikke, ble kast i dem etter et par runder på bane. Du kan bli kvitt noe av ristingen ved å kjøre bremsene hardt, da mener jeg hardt, tydelig rød/gule. Hvis du får nytt sett, spør hvordan de anbefaler at du skal kjøre inn bremsene. Det er viktig å kjøre inn bremsene, spesielt hvis du har tenkt deg på bane. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet April 30, 2006 Skal ned dit jeg kjøpte bremsene på tirsdag så skal de se på det. Håper jeg får byttet de.. Jeg hadde risting i rattet nesten med en gang etter montering enda jeg kjørte rolig uten kraftige oppbremsninger. Får jeg nye skal jeg kjøre enda mer forsiktig til de er innkjørt hvis det er det som skal til... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 2, 2006 Noen linker anngående innkjøring av bremsene; http://www.stoptech.com/tech_info/wp_warped_brakedisk.shtml http://www.pagidusa.com/bedding_in_procedure.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mai 2, 2006 Da har jeg fått kjøpt nye skiver og ristingen er borte(enn så lenge) viste seg at det var litt for dårlig rengjort på navet bak skivene. Kunne se hvor skivene hadde hatt anlegg og hvor det ikke hadde vært det(ørlite rust) og det gjorde visst utslaget.Nå er det gjort skikkelig rent og nye er montert. Håper jeg er kvitt problemet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mai 3, 2006 Da har jeg fått kjøpt nye skiver og ristingen er borte(enn så lenge) viste seg at det var litt for dårlig rengjort på navet bak skivene. Kunne se hvor skivene hadde hatt anlegg og hvor det ikke hadde vært det(ørlite rust) og det gjorde visst utslaget.Nå er det gjort skikkelig rent og nye er montert. Håper jeg er kvitt problemet... Skulle ikke forundre meg at det er det samme problemet hos meg !! Når nav og bremse ble montert, så tror jeg ikke det var reingjort ordentlig. Var det møkka mellom nav og skivene som forårsaket kast da ?? Kan det være så enkelt at møkka forårsaker risting, slik at du egentlig kunne ha brukt de samme skivene ?? jeg veit ikke, bare spørr Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mai 3, 2006 Noen linker anngående innkjøring av bremsene;http://www.stoptech.com/tech_info/wp_warped_brakedisk.shtml http://www.pagidusa.com/bedding_in_procedure.htm Takk !! Jeg skal jaggu meg kjøre inn de nye skivene mine forsiktig....det er sikkert å vist !!! Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mai 23, 2006 Var hos protrim gutta forrige helg. Fikk konstantert at skivene mine, som er nesten nye hadde en differanse forskjell fra 31.6 til 31.9 mm på den ene skiven. Ikke rett det ristet i rattet ved høyere hastighet da !!! bredden på skiven skal jo være den samme ... Dem monterte på alu. nav da jeg kjøpte bremsekittet fra dem fjor. De bestemte seg også for å lage ett nytt nav i stål. De trodde kanskje alu. navet ikke holdt. Vi får se, drar oppover dit til helga håper jeg og får byttet delene. bank i bordet for at det skal endelig lykkes på skivene mine. Det er 4. gang jeg bytter skiver, så det er på tide Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet April 12, 2007 Etter å ha byttet helt nye porsche skiver igjen, så var det ikke mange km det skulle før det begynte å riste. Har nå byttet 5 skivepar på 4 år og det fortsatt rister. Først trodde jeg det var original skivene som var for dårlig. Oppgraderte til ett porsche kit for 2 år siden. Kjørte en liten stund og jaggu var det ikke kast igjen. Byttet nå nylig ihåp om at det var noe feil ved porsche skivene. Neia, jaggu sa jeg smør !!! Je er så lei .....Nå har jeg satt min lit til at audi Sentrum skal finne ut av denne evigvarige feilen. Men slike bremser, får jeg heller ikke kjørt ordentlig på bane. Det må være noe med understellet som genererer kast i skivene. Det KAN IKKE være skivene som slår seg. Har nå byttet 5 skivepar. Det begynner å bli dyrt og ikke minst forferdelig irriterende. Har mistanke om at feil med spindelen ? eventuelt noe som kommer borti skivene slik at dem blir unødvendige varme. Jeg krysser fingrene for at audi sentrum finner feilen imorra Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mai 15, 2007 bilen min rister også under oppbremsing fra 100 km/t og nedover. Bytta skiver foran i fjord og det ble bedre men er ikke helt bra enda. Har lest her at det kan være lurt å skifte foringer så får prøve det. Hvilke foringer bør man skifte i såfall? Vet ikke når de er skiftet sist? Noen som har noen andre tips å komme med? Bilen er en s4 94 mod:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mai 16, 2007 bilen min rister også under oppbremsing fra 100 km/t og nedover.Bytta skiver foran i fjord og det ble bedre men er ikke helt bra enda. Har lest her at det kan være lurt å skifte foringer så får prøve det. Hvilke foringer bør man skifte i såfall? Vet ikke når de er skiftet sist? Noen som har noen andre tips å komme med? Bilen er en s4 94 mod:) Det kan være f.eks navet eller spindelen(der navet og skivene sitter på). Jeg har sjekket alt på bilen min og ingen finner ut av det. nå har jeg kjøpt nye felger og dreiv skivene mine og skal teste det de neste dagene. Virker det ikke nå, så tror jeg nesten må bare leve med kast i skivene ....forbanna irriterende at ingen klarer å finne feilen ...... Jeg tror ikke forringer er årsaken til kast, men man veit jo aldri ..... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...