Anbefalte innlegg

Har ikke vært så nøye på vaskinga av biln i vinter så har brukt mye av statoil børstene...ser disse lager små tynne riper i lakken som jeg ser hvis jeg f.eks er i en garasje med mye lys i...

Hvordan får jeg lakken fin igjen ? Holder det med en turtle wax new car etterfulgt av en polering på lakken eller burde jeg ta lakkbehandling hos et bil pleie firma (blir noe dyrere ja )

Og til slutt tips mot å unngå disse ripene, bare vasking med svamp regner jeg med ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke vært så nøye på vaskinga av biln i vinter så har brukt mye av statoil børstene...ser disse lager små tynne riper i lakken som jeg ser hvis jeg f.eks er i en garasje med mye lys i...

Hvordan får jeg lakken fin igjen ? Holder det med en turtle wax new car etterfulgt av en polering på lakken eller burde jeg ta lakkbehandling hos et bil pleie firma (blir noe dyrere ja )

Og til slutt tips mot å unngå disse ripene, bare vasking med svamp regner jeg med ?

Kjøp meguiar´s "ScratchX"

-prøv på et liter område å se et helt utrolig resultat.. -Deretter kan du jo bestemme deg for om du gidder å ta hele bilen.

"Børsteriper" har jeg ikke allverdens peiling på, men det er jo mulig at litt mild lakkrens samt polish holder-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt. prøve selv med et anbefalt middel. De som selger slikt bør vite ellers står det jo noe på flaskene som regel. Eller:

Kjør bilen til et bilpleiefirma, betal det det koster, hent bilen og vær fornøyd uten å ha måttet slite for det selv.

Ellers: Sitat Glenn Rodney Skog: "Altså, når du har en sein 76 Granada så kjører du ikke bilen inn i en automat. Det blir som å gå til frisøren og bare stappe huet i et høl i veggen. Nei...bøtte og svamp. Det får ta den tida det tar....":)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får man tak i dette "Meguiars" ? Min kunne også trengt en skikkelig omgang med behandling: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HALLO!! svamp er IKKE noe godt alt., kjøp heller en skikkelig vaskekost, dyrt men klart det beste alt.,(500-600 kr.) svampen holder på sand/skitt = slipekloss: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan nå få kjøpt polering med fargepigmenter som legger seg oppi små riper eller knast. for større riper/steinsprut, så følger det også med en farge stift som du gnir over lakkskaden, og polerer etterpå.

finnes på noen bensinstasjoner. de fleste bilextra butikkene har den.

finnes nesten alle bilfarger. (blå,rød,sort,grønn,hvit,sølv har jeg sett.)

koster ca 200 for flasken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør bilen til et bilpleiefirma, betal det det koster, hent bilen og vær fornøyd uten å ha måttet slite for det selv.

Vet du hvor mye en slik lakkbehandling koster?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4000 vil jeg tippe rundt ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde ikke det var så dyrt som 4000 men her er jeg på usikker grunn da jeg kjenner en som driver bilpleiefirma og får litt rabatt.

Spyle bilen først skikkelig og så svampe med rikelig med vann. Bør kunne bruke opp en tiliter med vann iallefall. Gnir selvfølgelig ikke svampen oppi all møkka/grusen. Mulig børste er mye bedre, aldri prøvd det selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke prisen på lakkbehandling jeg men det er vel snakk om en 1500kr tror jeg..ca ca

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.supershine.no/

Hit skal bilen min imorgen, for lakkkonservering.

Betaler 2900,- det inkluderer da forbehandling for å fjerne all skitt fra lakken før selve behandlingen.

Da skal jeg ikke trenge behandle lakken på opptil 2år, å den skal vistnok være motståelig for avfetting å børstevask( ikke at jeg sender den igjennom de uansett)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.