Anbefalte innlegg

Fikk følgende melding på wag-com.

 

Address 35 ---------------- ---------------------------------------

Controller: 8L0 862 257 L

Component: ZV-Pumpe D05

Coding: 00000

Shop #: WSC 06313

3 Faults Found:

01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)

35-00 - -

01360 - Switch for Anti-Theft Alarm: Open

29-00 - Short to Ground

01389 - Tailgate Open Switch (F124)

29-00 - Short to Ground

 

Hva er ZV-pumpe. Del WSC 06313? Er det pumpen til sentral låsen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk følgende melding på wag-com.

 

Address 35 ---------------- ---------------------------------------

Controller: 8L0 862 257 L

Component: ZV-Pumpe D05

Coding: 00000

Shop #: WSC 06313

3 Faults Found:

01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)

35-00 - -

01360 - Switch for Anti-Theft Alarm: Open

29-00 - Short to Ground

01389 - Tailgate Open Switch (F124)

29-00 - Short to Ground

 

Hva er ZV-pumpe. Del WSC 06313? Er det pumpen til sentral låsen?

 

 

Ja det er sentrallås pumpen som lekker. Kjent feil på A4. Har du merket noe feil sentrallåsen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk følgende melding på wag-com.

 

Address 35 ---------------- ---------------------------------------

Controller: 8L0 862 257 L

Component: ZV-Pumpe D05

Coding: 00000

Shop #: WSC 06313

3 Faults Found:

01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)

Lurer på om du kan få denne hvis du låser bilen opp rett etter du har låst bilen (før sentrallåspumpa har stoppet) eller motsatt. : klø :

 

Eller ved lekkasje i sentrallås-systemet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sentral låsen fungerer knirkefritt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slett feilen og gi blaffen. Har mistanke om at f.eks metoden som ble beskrevet ovenfor og hvis døra står oppe under feillesning så blir det registrert feil på styreenheten som egentlig ikke er der/betyr noe.

 

Jobber på VAG verksted selv og syns det kommer opp feil på sentrallås i tide og utide selv om alt virker som det skal.

 

Om låsen fungerer som den skal hadde iallefall ikke jeg begynt med noe feilsøkning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lekkasje i en dør, og hører det blåser litt når jeg låser bilen. Pumpa går derfor litt lenger enn normalt, men alt fungerer.

 

Prøvde å komme til denne boksen som sitter inni døra, men den satt utrolig knotete til ved låsen. Kjente på den, og virket som det var et lokk på en plastikkboks med en membran under. Klemte jeg på lokket lakk det ikke, så er sikkert mulig å fikse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte en full scan i dag og fikk følgende meldinger.

 

Adress 01

Protocol: KWP2000

Controller: 06A 906 019 E

Component: 1.6I R4/2V SIMOS 22256

Coding: 0004000

Shop#. WSC 06313

 

Adress 03

Protocol: KWP1281

Controller: 1J0 907 379 G

Component: ABS 20 IE CAN 0001

Coding: 03504

Shop#. WSC 06435

 

Adress 17

Protocol: KWP1281

Controller: 8L0 919 860 E

Component: AB-Kombiinstr. VDO D02

Coding: 08042

Shop#. WSC 0000

 

Adress 25:

Protocol: KWP1281

Controller: Bitte Adress

Component: e 17 eingeben

 

I tillegg kom melding om ZV pumpe som i tidligere innlegg.

 

Kan noen som har brukt dette programmet tidligere hjelpe meg med hva som er galt og som eventuelt bør skiftes ut.

 

Er et problem med bilen og det er at den ofte ikke drar før man kommer over 5000 omr. Og dette er til tider plagsomt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Component: 1.6I R4/2V SIMOS 22256

Grunnen til at den ikke drar kommer vel strengt tatt ikke av noe feilmelding : haha :

 

 

Sorry..kunne ikke dy meg. Lykke til med å finne feilen : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte en full scan i dag og fikk følgende meldinger.

 

Det er ingen feilmeldinger her, kun en liste over enhetene vag-com har gått igjennom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo både gode og dårlige nyheter. Bilen trenger fortsatt høyt turtall av og til for å gå ordentlig. Får gå over litt plugger osv og se om det hjelper, ellers får de fikse dette på service.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.