Anbefalte innlegg

Fikk telefon fra de jeg hadde bestilt felger ifra. De sa at de felgene jeg hadde bestilt ikke ville passe på bilen fordi da måtte jeg bygge ut hjulbuene en god del sa de.

Noen som har erfaring med 9" Felg på passat 87 modell? Orginal ET er på 37

Felgene det er snakk om er RH AD-cup 9" 16" med ET36

Noen som klarer og regne ut hvor langt det er da fra "navet" på felgen og ut til felgkanten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel egentlig ganske enkelt. halvparten av felgens bredde - et

Dekk-mål.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje noen i lokallaget ditt har 9" felger du kan prøvemontere? Da får du fort svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Istedenfor å måle fra navet og ut, kan du jo sette på en originalfelg (ET37) og måle fra felgkanten ved dekket og utover. Hvis f,eks originalfelgen er 6" så vil en 9" felg bredde 3"/2 *2,5 cm = 3,75 cm mer utover. Hvis felgen har lavere innpress enn 37 blir det 37,5 mm + X antall mm mindre innpress.

Da er det bare å måle med tommestokken og se hvordan det går.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Istedenfor å måle fra navet og ut, kan du jo sette på en originalfelg (ET37) og måle fra felgkanten ved dekket og utover. Hvis f,eks originalfelgen er 6" så vil en 9" felg bredde 3"/2 *2,5 cm = 3,75 cm mer utover. Hvis felgen har lavere innpress enn 37 blir det 37,5 mm + X antall mm mindre innpress.

Da er det bare å måle med tommestokken og se hvordan det går.

Ja, men det er også svært vanskelig å bedømme hva det er plass til og ikke ved å gjøre det på denne måten. Hvis man f.eks finner ut at en felg vil stikke 3 cm lengre ut enn orig.felgen, så avhenger det veldig at dekkbredde og senking hvordan dette blir. Som oftest vil en bred felg testet på bil uten dekk og uten å jekke den ned se altfor bred ut. Det fordi hjulet følger en bue og derfor "dras" innover når man jekker en bil ned. Det er også derfor at en bil med brede felger og uten senkesett ser totalt fjernt ut ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i det Runar. For at forslaget mitt skal kunne brukes må man selvfølgelig slippe ned bilen fra jekken og gjerne ha montert senkesettet også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 9*16 på en Passat GT 16v for en del år siden ET25 hadde 5mm spacere bak, foran gikk det akkurat viss du legger camber litt innover, og den var sykt lav.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På bilen sitter det på H&R 40-40 fjører. Men nå etter og ha snakka me han karen som skulle importere de RH Cup felgene til meg så dropper jeg de. Han lovet meg de iløpet av 2 uker og nå har det gått 6 uker. Så imorgen har det blitt lånt en Brock B2 9x16" ET30 som skal testes. Og da se om den går i hjulbuene. Vis dette går klart og stikker ikke for langt utenfor så er det klart hva som skal bestilles;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 9*16 på en Passat GT 16v for en del år siden ET25 hadde 5mm spacere bak, foran gikk det akkurat viss du legger camber litt innover, og den var sykt lav.

var vel neppe en 32b det da: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.