Anbefalte innlegg

Jeg vil ha nye skilt på S4en min, men vil ikke ha den nye typen.

 

Noen som vet hvor man kan få skilt som er nye, men helt like de gamle med tanke på fasong og skrift?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette bør dem ha i skiltbua på Oslo trafikkstasjon, Risløkka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil ha nye skilt på S4en min, men vil ikke ha den nye typen.

 

Noen som vet hvor man kan få skilt som er nye, men helt like de gamle med tanke på fasong og skrift?

 

 

Hei!

 

Det får du nok dessverre ikke. Det er kun de nye EU-skiltene som lages og som kan kjøpes med mindre bilen er Veteran (over 30-år gamle) Da kan spesielle veteran-skilter lages dersom man får rekvisisjon på dette fra trafikkstasjonen. Tenkte nemlig jeg skulle levere inn skiltene på GTI`en min, men fikk vite at dersom de makuleres får jeg aldri disse originale skiltene tilbake igjen... Blir jo helt feil med nye EU-skilter på en original GTI fra 1983...

 

Jan Tore Kopperud

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil ha nye skilt på S4en min, men vil ikke ha den nye typen.

 

Noen som vet hvor man kan få skilt som er nye, men helt like de gamle med tanke på fasong og skrift?

Send meg PM, så kan jeg kanskje hjelpe deg med dette ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Det får du nok dessverre ikke. Det er kun de nye EU-skiltene som lages og som kan kjøpes med mindre bilen er Veteran (over 30-år gamle) Da kan spesielle veteran-skilter lages dersom man får rekvisisjon på dette fra trafikkstasjonen. Tenkte nemlig jeg skulle levere inn skiltene på GTI`en min, men fikk vite at dersom de makuleres får jeg aldri disse originale skiltene tilbake igjen... Blir jo helt feil med nye EU-skilter på en original GTI fra 1983...

 

Jan Tore Kopperud

Stemmer.

Med mindre bilen ikke er veteran, har man ikke mulighet til å velge gamle typen skilt i bestillingssystemet til BT..

 

Men du kan jo be BT oppbevare skiltene en stund (i teorien så lenge man vil), så de blir ikke makulert automatisk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye Eu-skilt??

 

Jeg kjøpte nye skilt for 6mnd siden, disse hadde som eneste forandring en sort kant rundt skiltet og litt penere font på bokstavene/tallene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye Eu-skilt??

 

Jeg kjøpte nye skilt for 6mnd siden, disse hadde som eneste forandring en sort kant rundt skiltet og litt penere font på bokstavene/tallene..

Tror de nye skiltene er laget ut ifra EU-spesifikasjoner når det gjelder størrelse.. Er vertfall samma størrelse på de nye som det er på EU-skilta..

 

Forskjellen fra gamle er;

Fast størrelse på skilt

Ramme

Ny font

Monospacede bokstaver/tall

Tynnere (mindre robust)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send meg PM, så kan jeg kanskje hjelpe deg med dette ;)

 

Har også det samme problemet med en -73 mod Ascona :rolleye: som jeg kjøpte for noen å siden. Da jeg skulle ha skilter til den, ville jeg også ha av den gamle typen, men fikk beskjed om at det kunne berre la seg gjøre dersom bilen var -70 mod eller eldre. Bilen var altså veteran da jeg skulle ha skilter til den, og jeg spurte to forskjellige biltilsyn med samme svar fra dem begge : mad :

Nå har jeg altså desse nye skiltene på den gamle bilen, men skulle veldigt gjerne hatt orginal-look skilter.

Kan du kanskje hjelpe??

 

Mvh Edvin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.