Fjerning av øyelokk? -tips?

Anbefalte innlegg

Jeg skal fjerne øyelokkene fra min Audi, og lurte på om dette er noe vits i å prøve på i det hele tatt?

Tenker da på at de er limt på med sikaflex eller noe i den duren.

Lar det seg gjøre med å ta fatt i varmepistusen og fyre løs også vippe den ut med kniv?

Og kan glasset sprekke lett når man får litt varme på det?

Ellers skal jeg bare kjøpe linselys nye uten øyelokk(?).

takker for tips.

Det er disse øyelokka det dreier seg om..

eyelids.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk en tapetkniv og skjær deg inn oppunder øyelokket. Når alt limet på forsiden av glasset er skjært løst fra øyelokket bender du det bare av. Restene av lim/silikon/whatever gnikker du bare av glasset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk en tapetkniv og skjær deg inn oppunder øyelokket. Når alt limet på forsiden av glasset er skjært løst fra øyelokket bender du det bare av. Restene av lim/silikon/whatever gnikker du bare av glasset.

ok! trenger ikke bruke varmpistolen i det hele tatt da.

takk for tipset Kay!

: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor skal dem av da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor skal dem av da?

fordi jeg skal ha den så mest mulig orginal i utseende.

;)

Også syntes jeg øyelokk ikke egner seg så bra på audi 80 modellen kontra andre modeller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk innom et Møllerverksted eller et annet verksted. Der har de en sånn stålstreng med et håndtak i hver ende. Samme type som blir brukt for å skjære ut frontruter.

Jeg var innom Nordlie Auto i Moss og de skar løs øyelokkene på 1-2-3.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipsene gutter..

Og jeg er helt enig med Anders om at 80/S2/RS2 ser bedre ut uten øyelokk!

Viser seg at det kan være nyttig å søke litt rundt her ser jeg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme øyelokk festet med noe alà sikaflex. kjøkkenkniv, vindusskrape og rødsprit gjorde susen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde akkurat dette på RS2`en jeg kjøpte også, den var det festa med sikaflex.

Jeg brukte bare kniv under og skar vekk til jeg fikk de løs, de satt noe sinnsykt, men det gikk! Etterpå brukte jeg bare ett barberblad og fjernet resten av limen. Borte vekk og en 10 ganger finere bil!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme greia, sitter som f... Skjærer du da av limet med kjøkkenkniven og skraper av restene med rødsprit? noen som har noen andre løsninger som ikke er så "brutale" ? hvordan ser lyktene ut etter en slik behandling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyktene tar ikke skade av dette hvis man bruker hodet når man skraper av limen, ikke noe stress det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.