#1 Skrevet April 2, 2006 Har satt inn S2 instrumenter i min coupe 20VQ, og nå varsler kjørecomputeren (autocheck) i det øverste displayet at jeg har for lite olje. Problemet er at jeg har nok olje. Har også byttet oljetrykksbryter uten hell. Har søkt litt rundt på forumet og funnet ut at flere har slitt med det samme problemet, men har enda til gode å finne en løsning på problemet. Går det ann å få kjørecomputeren til å fungere? Har noen hatt det samme problemet som meg og funnet ut av noe? Den pipinga går meg på nervene.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 4, 2006 Ingen som vet om det er en ledning jeg kan kutte så minichecken ikke får strøm...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 4, 2006 jeg og er plaget med den pipingen.. helt vanvittig... min piper først en gang, (sjekk bremselys), så piper den tre ganger til.. ( oljevarsel..) alle tilkoblingene til panelet er fra en kontakt tror jeg.. men prøvde en del uten å lykkes.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 5, 2006 Kan dere ikke bare flytte over det øverste displayet fra gamle instrumentet da? Dette er en løs del som er lett å flytte over.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 6, 2006 Kan dere ikke bare flytte over det øverste displayet fra gamle instrumentet da? Dette er en løs del som er lett å flytte over.. Jo, men denne er ødelagt på mitt gamle instrument, eller selve displayet til computeren er istykker. Det var grunnen til at jeg byttet i første omgang. Har jo hatt løs delen og sett. På det originale instrumentet er det jo bare to lamper som skal indikere lite olje pluss et eller annet som jeg ikke husker. Så er vel ikke så rart om s2 instrumentet ikke skjønner noe, minichecken er jo litt mer komplisert. Et nytt slikt display koster rundt 7000 kr tror jeg... Ikke så lett å få tak i dugende brukt heller. Har jo betalt litt for s2 insrumentet også, så tenkte det kunne være like greit å ta strømmen og heller sjekke olja litt oftere selv:) ANYONE?!?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 6, 2006 Jo, men denne er ødelagt på mitt gamle instrument, eller selve displayet til computeren er istykker. Det var grunnen til at jeg byttet i første omgang. Har jo hatt løs delen og sett. På det originale instrumentet er det jo bare to lamper som skal indikere lite olje pluss et eller annet som jeg ikke husker. Så er vel ikke så rart om s2 instrumentet ikke skjønner noe, minichecken er jo litt mer komplisert. Et nytt slikt display koster rundt 7000 kr tror jeg... Ikke så lett å få tak i dugende brukt heller. Har jo betalt litt for s2 insrumentet også, så tenkte det kunne være like greit å ta strømmen og heller sjekke olja litt oftere selv:) ANYONE?!?! Tror nok jeg ville gjort som lars.k sier..... satt over i fra et vanlig instrument.....det er tydelig at s2 instrumentet får feil informasjon.... Ser ikke som noen løsning å "klippe" av ledningen som du sier....for da får du ikke noe varsel om lite olje eller høy vanntemp/lavtkjølenivå i det heletatt Koster ikke så mye for et vanlig instrument heller da..... sikkert noen som har byttet til s2 instrument som har liggende. Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 6, 2006 Tror nok jeg ville gjort som lars.k sier.....satt over i fra et vanlig instrument.....det er tydelig at s2 instrumentet får feil informasjon.... Ser ikke som noen løsning å "klippe" av ledningen som du sier....for da får du ikke noe varsel om lite olje eller høy vanntemp/lavtkjølenivå i det heletatt Koster ikke så mye for et vanlig instrument heller da..... sikkert noen som har byttet til s2 instrument som har liggende. Lykke til. JA sant nok. Får lete litt etter display/kjørecomputer fra 20VQ da:) Noen som selger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 7, 2006 Har en kjørekomp fra 90 20v liggende jeg, men har du det fra før i bilen din? Bilde av den jeg har.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...