Hvor kan jeg finne tekniske tegninger av TPS?

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg leter etter tekniske tegninger av TPS, så jeg kan finne en som passer på 10vT...

 

Noen som vet hvor jeg kan finne slikt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det enkleste er å gå på skroten å måle motstanden

Skal være fast motstand mellom 2 pinner, og variere mellom de den ene (normalt den mitterste) og de to andre når du vrir på spjellet.

 

GM sensor (Opel Rekord og Omega 2.2 og 2.4, samt en del mindre tverrstilte motorer har dette. Passer ikke rett på 10V, må moddes litt uansett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki...

 

Levde i håpet om at noen leverandører hadde tekniske tegninger liggende ute på nett slik at jeg fant noe som kunne passe...

 

det må da finnes...

 

er det ikke noen audier som bruker TPS da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki...

 

Levde i håpet om at noen leverandører hadde tekniske tegninger liggende ute på nett slik at jeg fant noe som kunne passe...

 

det må da finnes...

 

er det ikke noen audier som bruker TPS da?

Audi er ikke GM;)

 

Trodde egentlig det var nyere biler som hadde dette, men hvis rekord 2.4 har så er den sannsynligvis i boks for meg: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi er ikke GM;)

 

Trodde egentlig det var nyere biler som hadde dette, men hvis rekord 2.4 har så er den sannsynligvis i boks for meg: rock :

 

rekord har vel aldri hatt noen 2.4 motor.. :fy:

 

var omega som kom med den. og ascona 400, og manta 400, men de to sistnemnte var 16v.. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rekord har vel aldri hatt noen 2.4 motor.. :fy:

 

var omega som kom med den. og ascona 400, og manta 400, men de to sistnemnte var 16v.. :rolleye:

ok, opel er opel...hehe. Så vertfall en kompis som hadde en sånn motor liggendes, men målte den ikke siden vi regnet med den var for gammel..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne: Bosch 0280122001 Tps en skal etter sigende passe på 8mm D aksel...

 

Er det noe spesielle hidden jeg må ha, eller er en TPS en TPS?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne: Bosch 0280122001 Tps en skal etter sigende passe på 8mm D aksel...

 

Er det noe spesielle hidden jeg må ha, eller er en TPS en TPS?

Etter som jeg har forstått det, så MÅ den passe med GM. Kun temp giverene som kan programeres om..dette er vertfall min oppfatning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry, 2.4 er Omega ja...

En TPS er en TPS og kan brukes uten problem.

Du må bare sjekke at du ikke får noe som ser ut som en TPS, men som bare er brytere inni - Det må være motstand

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry, 2.4 er Omega ja...

En TPS er en TPS og kan brukes uten problem.

Du må bare sjekke at du ikke får noe som ser ut som en TPS, men som bare er brytere inni - Det må være motstand

:o ok..kanskje bare jeg som har kjørt meg litt fast på GM da:rolleye: det vil vel egentlig si at dette med GM ikke er så nøye da på noen av sensorene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.