Anbefalte innlegg

Heisann!

Var på bilekstra i sist uke å spurte etter servo olje på audi 80, fikk en flaske med atf automatolje, tror jeg det var, hørt en del "ulykker" på bilforumet nå om att det har havarert og sånt vis man ikke har grønn olje fra møller/audi!

Så nå må jeg bort å handle meg olje før det stenger.

Ossen tømmer jeg systemet for den gamle olja?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilextra har fått inn en type olje som er beregna på vag og andre spesielle systemer som har supre krav til olja... kjøpt der selv.. kosta vel rundt 200lappen for literen.. grønn som den originale

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min var rød som blod, så noen som veit ossen jeg kan skifte olja? ossen tømme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilextra har fått inn en type olje som er beregna på vag og andre spesielle systemer som har supre krav til olja... kjøpt der selv.. kosta vel rundt 200lappen for literen.. grønn som den originale

Da kan du likegjerne kjøpe originalt hos merkeforhandler. Der koster den ca 180,- for literen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ta av slangene, tømme alt så langt det er mulig, ta ut beholderen og vaske denne, så fylle på igjen grønn olje, gjenta prosedyren en gang til. Da er det sannsynligvis greit. ATF (rød olje) er den sikre død for alle komponenter i systemet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var nok litt enklere, brukt ett par liter da men,

Prosedyren er :

Ta av returrøret, kjør igjennom systemet med motoren igang, til fargen blir helt grønn, styr litt frem og tilbake, Fyll på mens motoren går.

Så nå har jeg 1.5 liter med brun olje, vis noen vil ha? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan du likegjerne kjøpe originalt hos merkeforhandler. Der koster den ca 180,- for literen.

123 kr kosta det for en liter;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.