Nye bremseskiver/klosser forran A4 2,4 98

Anbefalte innlegg

Må bytte bremsene forran og har da lyst på noe som bremser litt bedre enn originalt. Vurdere derfor Black Diamond Groved. Alternativet er kanskje Brembo Max.

Noen som har erfaringer?

Hvilke kosser bør jeg velge? Ser mange har nevnt Mintex.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Black diamond skal vel være meget bra !!

Ferrodo klosser er det mange som bruker. De er mye billige enn f.eks redstuff klossene. DS2500 klossene bør nok holde for de fleste tror jeg. Du kan også kjøpe "porsche" kit......spørs jo hvor mye penger du skal bruke. Nå veit jeg ikke hvor standard fjærbenene på bilen din er og hva som passer. Men din er nok enklere enn min (s4 1992 modell) :)

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mintex er vel bare rett og slett mekonomen/bilutstyrs utgave av en originalkloss.

Ligger en klistret post på forumet her som omhandler bedre bremser på disse bilene. Denne innebærer da noe ombygging og kostnad.

Ellers er vel EBC turbogroove eller Black Diamond skiver med EBC eller Ferodo klosser bra, da disse fåes i originalstørrelsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers er vel EBC turbogroove eller Black Diamond skiver med EBC eller Ferodo klosser bra, da disse fåes i originalstørrelsen.

Vet om en som har meget dårlig erfaring med EBC turbogroove og Ferodo klosser på en A4. EBC-skivene tåler ikke varme, og slår seg. Det var med DS3000.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje ikke de to sammen er noen god mix nei.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da høres nok Black Diamond og Ferodo ut som et godt alternativ. Har ingen planer om å oppgradere til større bremser. Ønsker bare noe som er litt bedre en originalt. Synes orignalt blir litt puslete, spesielt når der er vått.

Ser at VW Car Consult og Kollevold fører begge deler. Er dette greie steder å handle?

Eller er det noen andre som er bedre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styr for guds skyld unna vwcarconsult. Se tråden Forbannede senkesett.

Kollevold er en grei plass å handle iallefall om du reiser dit. Kanskje litt langt fra Stavanger??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet om en som har meget dårlig erfaring med EBC turbogroove og Ferodo klosser på en A4. EBC-skivene tåler ikke varme, og slår seg. Det var med DS3000.

:rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det Black Diamond Groved og Ferodo DS2500 på meg. Kommer forhåpentlig i nest uke så da blir det bytting i påsken.

Noe spesielt jeg bør tenke på / gjøre eller er dette rett frem. Første gang jeg skal bytte skiver og klosser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør rent godt mellom nav og skive, rengjør holderen til bremseklossene godt. Klossene skal kunne skli fritt uten motstand i holderen.

På baksiden av klossen pluss på endene der den står i mot holderen smører du på et tynt lag kobberfett eller bremsepasta. Da unngår du at det piper når du bremser og hindrer også klossene i å ruste fast.

Unngå for all del å få noe av fettet/pastaen på selve bremsebelegget eller skiva.

Kan også være greit å vaske selve skiva med tynner/aceton e.l før montering da de ofte er satt inn med et slags fett for ikke å ruste da de ligger lagret.

Lykke til. Håper du blir fornøyd med bremsa.: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er grei å ha. Finnes også billigere type

bil.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått byttet bremser på bilen, og det var virkelig på høy tid. De gamle klossene var litt vel slitte... : eek :

IMG_3340.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Masse igjen der a gitt :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet til Black Diamond skiver og Ferodo DS2500 klosser. Blir bra det tenker jeg... :) Før og etter...

IMG_3335.jpg

IMG_3337.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og et bilde med alt. Kanskje noen som kjenner igjen felgene. Ble kjøpt her i fjor på denne tiden..

IMG_3338.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.