#1 Skrevet April 3, 2006 Jeg sitter og sliter med hvilke felger/dekk jeg skal velge til bilen min.. Står mellom 17" RS4 replica felger med 225-45 Nokian NRY dekk eller 17" Koya RS GT med 225-45 Kumho dekk.. Samme pris på begge deler.. Har mest lyst på Koya felgene, men er redd for at de kanskje viser litt mye? Tenker på bremsetromlene bak f.eks.... Men de ser jo RÅE ut på bilde og i photoshop, pluss de har kant! Men så er det jo en del bedre dekk på RS4 pakken? Problemet er jo at ALLE har rs4 felger..... Tenker også en del på kvaliteten felgene, noen som vet hvilken felg som har best på kvalitet? Hva tror dere jeg burde gå for? På forhånd takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 3, 2006 Jeg ville gått for Koya-felgene. Ikke det at det er noe galt med RS4-felgene, de er fine de, men hvorfor ha noe "alle" andre har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 4, 2006 var visst Kumho KH11 det var snakk om (215-45-17 visstnok ).. Noen som har erfaring med det dekket? Er det dumt å forandre rulleomkretsen med 1,8%? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 4, 2006 Jeg ville gått for de Koya felgene. Kumho dekkene er greie de vil jeg tro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 4, 2006 Jeg vil fraråde å gå ned på rulleomkrets. Det ser ganske dumt ut med så små hjul. Om det er en pakke burde det ikke være så vanskelig å få til 225/45 til et marginalt pristillegg istedetfor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 4, 2006 Hva hvis jeg går opp 1,8% da? (215-50-17) Blir det like dumt? Problemet er at jeg vil ha felger NÅ, og må vente 2-3 uker hvis jeg skal ha 225-45.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 4, 2006 Å gå ned litt i rulleomkrets kommer litt an på hvor mye du har senket bilen da, dersom du er obs på missvisning av speedometer, høyere turtall ved lik fart kontra standard osv. Jeg gikk ned i rulleomkrets på min 80, hadde 225/35-17 og det funket greit det, men bilen var senket 40/40 og da ble det utrolig mye luft mellom dekk og hjulbue.. Derimot så jo 17"erne mye større og bedre ut da, men jeg er ikke akkurat begeistret for høye kanter på dekkene heller da Samme gjorde jeg på coupeen min, der hadde jeg 215/35-18 som så ti ganger bedre ut enn 215/45-18 som jeg egentlig skulle hatt ( om jeg ikke husker helt feil ). Når det gjelder felgvalg ville jeg helt klart fått for Koya felgen, den er lekker på 80! Slippe den godt ned og få rett innpress på de så blir det knall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 4, 2006 Jeg vil fraråde å gå ned på rulleomkrets. Det ser ganske dumt ut med så små hjul. Om det er en pakke burde det ikke være så vanskelig å få til 225/45 til et marginalt pristillegg istedetfor.. Forskjellen fra 225/45R17 til 215/45R17 er minimal, Eyvind. Det eneste som blir forskjellig er at speedometeret blir en anelse mere nøyaktig, siden hjulene vil gå en anelse fortere enn originalt (1.4%) http://www.miata.net/garage/tirecalc.html viser forskjellen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 4, 2006 Da var felgene bestilt!!! Det endte på Koya RSGT felgene med 225-45 Tyfoon Successor dekk! Gleder meg til torsdag!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...