Anbefalte innlegg

Jeg spør for min bror. Han har en 92 Audi 80 2.0S. Den har begynt å jage på tomgang. Varierer fra rundt 1000-1800 når den står stille. Den lugger også litt når han lar bilen gå med lett gass under kjøring. Han har prøvd å koble fra lambda sonden, men det hjalp ikke. Er det noen andre som har vært borti noe lignede? Forslag til hva det kan være?

Takker for hjelpen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt sikkert tomgangsregulatoren som enten er full av dritt eller at den har tatt kvelden. Dette sjekker du lett ved at du tar av kontakten til den mens motoren er varm, da skal turtallet stabilisere seg på mellom 800 og 1000 omdr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki. Hvor sitter den? Er en stund siden jeg var borti de motorene der......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på hvor den sitter på denne motoren, men på min så ligger den i front av motoren. Sikkert noen andre her som kan fortelle deg hvor den ligger.Legger ved ett bilde som viser hvordan den ser ut.

Audi 100 00889.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for hjelpen. Det skal undersøkes. Takker så mye igjen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var da så lite så...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden bilen er en 2.0S er vel dette en motor med monopoint, ikke innsprut?

Fikset nettopp en motor med nøyaktig samme symptomer, dette var en 1.8 med monopoint. Det var sprekker i forgasserpakningen som var årsaken til jagingen, men sier ikke at det er det samme som er problemet på din motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal undersøkes også. Takk for tipse:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel ikke en 2,0S. S motorene har forgasser og den motoren du har tatt bilde av der er med innsprøyting altså en 2,0E ikke monopoint heller.

Trur aldri jeg har sett en audi med monopoint innsprøytning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du titte nermere på en 2.0s ... hehe :) 2,0l maskinen kommer i 2 utgaver, 2,0s og 2,0e.

2,0 S kommer med 90 Hk og 2,0 E kommer med 115 HK

Så det finnes audi med monopoint injection :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg hadde samme problem på sin 2,0S. Prøvde å bytte tempsensor (den blå) og kobla fra og til lambada. Det hjalp ikke. Fant ut at tomgangsjusteringen på denne monopoint innsprøytningen ikke lignet de på vanlige innsprøytninger fra samme årgang (sitte i samme delen som innsprøytninga). Endte med at han fikk tak i hele forgasse/innsprøytningsdelen fra NBS (til blodpris). Kunne sikkert plukka bare det som styrer tomgang om vi hadde funnet noe hos et lokalt huggeri. Med litt nye pakninger osv ble gangen helt fin etter dette. Kunne sikkert gjort det billigere, men han ville bare få det ordnet så fort som mulig. Bilen hadde godt over 200 000 km på telleren.

Mvh

Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel ikke en 2,0S. S motorene har forgasser og den motoren du har tatt bilde av der er med innsprøyting altså en 2,0E ikke monopoint heller.

Trur aldri jeg har sett en audi med monopoint innsprøytning.

Bildet er ikke publisert av trådstarter, og motoren på bildet er ikke en 2.0E. Derimot er det en 2.3E, vil tippe AAR-motor.

Jo, det finnes flere Audi med monopoint. Monopoint er ikke "innsprut", men en enkelt dyse montert i et hus som utseendemessig er skremmende likt en forgasser :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke klart å lokalisere tomgangsregulatoren enda. Noen som er helt sikre på hvor den sitter på denne motoren, 2.0S? Jeg takker for alle forslag som kommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke klart å lokalisere tomgangsregulatoren enda. Noen som er helt sikre på hvor den sitter på denne motoren, 2.0S? Jeg takker for alle forslag som kommer.

Der er ingen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.