Godkjenning av motor bytte. trenger tips & triks

Anbefalte innlegg

har montert en 2l 16v turbo motor i en vento og må nå få litt fortgang i forberedelser til godkjenning av bilen. det jeg lurer på er om jeg trenger noen dokumenter får å få det godkjent. fikk til svar av møller at de ikke kunne få tak i ombyggingspapirer på biler senere en 91(dvs golf2 osv). jeg har nå bremser fra 16v på bilen foran og bak. samt gule koni rundt bilen.

 

hvordan ville dere gjort det for å få dette godkjent? tips triks, personer jeg kan høre med hadde vært fint. ble stoppet for andre gang i dag av politiet og da var det en kikk på ic og motor. han var heldigvis hyggelig og gjorde ikke noe ut av det. kanskje fordi jeg var ærlig og ikke snakket meg bort. men men back til topic. trenger så mye tips som mulig. takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er største motoren Ventoen kom med, Vr6 er det ikke?

 

Er det sånn å forstå at Møller ikke kan gi papirer på Vento 1.8 GL til Vento 2.8 VR6 heller, fordi det er for nytt? Kan de skrive en liste over forskjellene på de to modellene og hva som må byttes for å bygge om er du langt på vei.

 

Har du bremser tilsvarende VR6'en da, så kan du strupe og få benket motoren til en VR6-tilsvarende effekt. Dette skal teoretisk være mulig å få godkjent. Men du burde virkelig undersøkt dette før du begynte. Det er slik du får gutta hos tilsynet sure.. Spørs først!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

driver med det samme selv! da med en vr6 som skal godkjennes med turbo, eneste måten å få det godkjennt for meg er å presse den til 200hk + (litt) å vise tilsynet at alt av deler er likt som en 2.9 syncro, siden den har 194hk orginalt skal jeg med de samme bremsene klare ca 200+

dette er det jeg har blitt fortalt av selvesten på biltilsynet i fyllingsdalen

(som er kjent for å være det vanskeligste i verden :) ) om det går gjenstår jo å se.....Så jeg lever i håpet!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

driver med det samme selv! da med en vr6 som skal godkjennes med turbo, eneste måten å få det godkjennt for meg er å presse den til 200hk + (litt) å vise tilsynet at alt av deler er likt som en 2.9 syncro, siden den har 194hk orginalt skal jeg med de samme bremsene klare ca 200+

dette er det jeg har blitt fortalt av selvesten på biltilsynet i fyllingsdalen

(som er kjent for å være det vanskeligste i verden :) ) om det går gjenstår jo å se.....Så jeg lever i håpet!!

 

ok. hvilket biltilsyn har du snakket med?

 

hvem er det man kontakter? hva lønner seg mail, tlf eller personlig oppmøte.

holder til i oslo og har hørt noe snakk om at de har en egen avd for ombygde biler. skulle visst være 4karer som bestemte om det godkjennes slik at man skulle slippe ryktene som sier at møter man en sur mann blir du kastet ut med en gang. er dette riktig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig oppmøte hvor du opptrer hyggelig og forklarer saken tror jeg er det mest effektive..

Lett at misforståelser oppstår på telefon, og e-mail blir litt upersonlig og gjør det "lettere" å avslå for BT..

 

Ta en tur innom BT, og hør med noen på teknisk avdeling om de har tid til å møte deg en dag. Forklar gjerne saken kort der og da, slik at begge parter har kan finne frem litt info.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.