#1 Skrevet April 13, 2004 Må etterhvert bytte clutch på børsa. Tar det vel samtidig som overhaling av kassa. Noen som vet om en plass det går an å få tak i til fornuftig pris? Gjerne forsterket clutch, en mellomting mellom Vanlig og Sinter.. Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 13, 2004 fra sachs via en vanlig bilrekvisita butikk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 13, 2004 på min gamle coupe quattro med 3b motor, hadde jeg sinter lamell med orginal trykkplate, funket fint det. koster ca. 3000,- hos krb trading 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 14, 2004 er det ikke to typer clush til 3b motoren mener jeg ble fortalt dette en gang... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 14, 2004 Anbefaler på det sterkeste en clutch som KRB selger. Carbotisk lamell kalles den. Ser ut som en sinter, men er litt mildere. Har den montert nå og syns den er knuge! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 14, 2004 Hm. spørs om jeg skal prøve hos KRB da.. Hvor mye kostet denne Øystein? 3000,- som nevnt over her? Er det da i tilfelle komplett? Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 14, 2004 lamell med nav. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 14, 2004 Opprinnelig postet av Geir Kåsa Høybø Hm. spørs om jeg skal prøve hos KRB da.. Hvor mye kostet denne Øystein? 3000,- som nevnt over her? Er det da i tilfelle komplett? Mvh Geir Klarte fakisk ikke å ta et jævlig bilde av clutchen før jeg satte den inn... Utrulig! :rolleyes: Det er bare lamell med nav ja. Tipper den kommer på drøyt 3 lapper... Legger ved bilde av en brukt slik: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 15, 2004 Opprinnelig postet av Øystein Vige Klarte fakisk ikke å ta et jævlig bilde av clutchen før jeg satte den inn... Utrulig! :rolleyes: Det er bare lamell med nav ja. Tipper den kommer på drøyt 3 lapper... Legger ved bilde av en brukt slik: Oki.. men må vel bytte trykkplate også, eller? Har liksom ikke kjempegod råd akkurat nå, så må prioritere litt.. Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 15, 2004 Tror ikke du trenger å bytte trykkplata, men greiest å spørre KRB'n... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 16, 2004 Har akkurat snakket med KRB, og de mente at jeg ikke trengte å bytte debbe. Gjorde du det Øystein? Tenkte jeg skulle bestille samme lamell som deg. Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 16, 2004 Jeg hadde forsterket trykkplate fra før. Ble montert sammen med Sachs Race clutchen, som ikke holdt mål... Gjentar gjerne skrytet av den clutchen. Litt lettere å kvele da, men slipper at det slurer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 16, 2004 Ringte med KRB idag, og de sa at orginal kunne brukes opp til 400hk!! Så da får jeg se. Bestiller ikke noe før jeg har tatt ned kassa tror jeg. Var det lang leveringstid på denne clutchen Øystein? Mvh Geir Edit: Oops.. posta visst det samme to ganger.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 16, 2004 Opprinnelig postet av Geir Kåsa Høybø Ringte med KRB idag, og de sa at orginal kunne brukes opp til 400hk!! Så da får jeg se. Bestiller ikke noe før jeg har tatt ned kassa tror jeg. Var det lang leveringstid på denne clutchen Øystein? Mvh Geir Har vært ute og "prøvd" clutchen mer i kveld KRB hadde den på lager da jeg skulle ha... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 16, 2004 clutchen min holder iallefall ikke til min effekt! og kan ikke si den er på 400 hk! ligger kansje på 310-320 nå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 17, 2004 er vel mest momentet som dreper clutchen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 17, 2004 Audisentrum skaffer deg clutch som holder, jeg har kjørt med forsterket trykkplate og orginal lamel så det holder til rundt 400 hk Men nå kommer det sinter!!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 18, 2004 Clutch som holder, men er spent på hvordan den blir å kjøre med : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 18, 2004 Opprinnelig postet av Roger Løfald Clutch som holder, men er spent på hvordan den blir å kjøre med : Å steike.....og den skal tøyle hvor mange gamper??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 18, 2004 Opprinnelig postet av Geir Kåsa Høybø Å steike.....og den skal tøyle hvor mange gamper??? ...mere enn det noen gang kommer i en turbofemmer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 18, 2004 Opprinnelig postet av Geir Kåsa Høybø Å steike.....og den skal tøyle hvor mange gamper??? Skal i følge KRB holde til ~1200nm så det er "litt" overkill, men ville være på den sikre siden. Håper den skal tøyle noe i nærheten av 600hk / 700nm. (2.5L) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 19, 2004 Opprinnelig postet av Øystein Vige Anbefaler på det sterkeste en clutch som KRB selger. Carbotisk lamell kalles den. Ser ut som en sinter, men er litt mildere. Har den montert nå og syns den er knuge! Hei Øystein Litt mildere, men hvordan er denne for hverdags bruk? (Dvs for min del noe kø kjøring..) Original clutch ser ikke ut til å like RS2 trim over lengre tid (har gått noen mil også da...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 19, 2004 Den er helt ok til vanlig bruk, men har et veldig snevert "gripeområde", så det krever litt tilvenning. Men det går fint å slure med... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...