Anbefalte innlegg

Må etterhvert bytte clutch på børsa.

Tar det vel samtidig som overhaling av kassa.

 

Noen som vet om en plass det går an å få tak i til fornuftig pris?

 

Gjerne forsterket clutch, en mellomting mellom Vanlig og Sinter..

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fra sachs via en vanlig bilrekvisita butikk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min gamle coupe quattro med 3b motor, hadde jeg sinter lamell med orginal trykkplate, funket fint det.

 

koster ca. 3000,- hos krb trading

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke to typer clush til 3b motoren mener jeg ble fortalt dette en gang...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler på det sterkeste en clutch som KRB selger. Carbotisk lamell kalles den. Ser ut som en sinter, men er litt mildere. Har den montert nå og syns den er knuge! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm. spørs om jeg skal prøve hos KRB da..

Hvor mye kostet denne Øystein?

 

3000,- som nevnt over her?

Er det da i tilfelle komplett?

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Kåsa Høybø

Hm. spørs om jeg skal prøve hos KRB da..

Hvor mye kostet denne Øystein?

 

3000,- som nevnt over her?

Er det da i tilfelle komplett?

 

Mvh Geir

 

Klarte fakisk ikke å ta et jævlig bilde av clutchen før jeg satte den inn... Utrulig! :rolleyes:

 

Det er bare lamell med nav ja. Tipper den kommer på drøyt 3 lapper...

 

Legger ved bilde av en brukt slik:

carbon_something-clutch.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Vige

Klarte fakisk ikke å ta et jævlig bilde av clutchen før jeg satte den inn... Utrulig! :rolleyes:

 

Det er bare lamell med nav ja. Tipper den kommer på drøyt 3 lapper...

 

Legger ved bilde av en brukt slik:

 

Oki.. men må vel bytte trykkplate også, eller?

 

Har liksom ikke kjempegod råd akkurat nå, så må prioritere litt.. :)

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke du trenger å bytte trykkplata, men greiest å spørre KRB'n...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat snakket med KRB, og de mente at jeg ikke trengte å bytte debbe.

Gjorde du det Øystein?

 

Tenkte jeg skulle bestille samme lamell som deg. :)

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde forsterket trykkplate fra før. Ble montert sammen med Sachs Race clutchen, som ikke holdt mål...

 

Gjentar gjerne skrytet av den clutchen. Litt lettere å kvele da, men slipper at det slurer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte med KRB idag, og de sa at orginal kunne brukes opp til 400hk!! Så da får jeg se.

Bestiller ikke noe før jeg har tatt ned kassa tror jeg.

 

Var det lang leveringstid på denne clutchen Øystein?

 

Mvh Geir

 

Edit: Oops.. posta visst det samme to ganger.. hehe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Kåsa Høybø

Ringte med KRB idag, og de sa at orginal kunne brukes opp til 400hk!! Så da får jeg se.

Bestiller ikke noe før jeg har tatt ned kassa tror jeg.

 

Var det lang leveringstid på denne clutchen Øystein?

 

Mvh Geir

 

Har vært ute og "prøvd" clutchen mer i kveld :D:tilber:

 

KRB hadde den på lager da jeg skulle ha...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

clutchen min holder iallefall ikke til min effekt! og kan ikke si den er på 400 hk! ligger kansje på 310-320 nå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel mest momentet som dreper clutchen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audisentrum skaffer deg clutch som holder, jeg har kjørt med forsterket trykkplate og orginal lamel så det holder til rundt 400 hk

 

Men nå kommer det sinter!!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clutch som holder, men er spent på hvordan den blir å kjøre med :) :

 

clutch.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roger Løfald

Clutch som holder, men er spent på hvordan den blir å kjøre med :) :

 

clutch.jpg

 

Å steike.....og den skal tøyle hvor mange gamper??? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Kåsa Høybø

Å steike.....og den skal tøyle hvor mange gamper??? :)

 

...mere enn det noen gang kommer i en turbofemmer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Kåsa Høybø

Å steike.....og den skal tøyle hvor mange gamper??? :)

 

Skal i følge KRB holde til ~1200nm så det er "litt" :D overkill, men ville være på den sikre siden. Håper den skal tøyle noe i nærheten av 600hk / 700nm. (2.5L) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Vige

Anbefaler på det sterkeste en clutch som KRB selger. Carbotisk lamell kalles den. Ser ut som en sinter, men er litt mildere. Har den montert nå og syns den er knuge! :)

 

Hei Øystein

Litt mildere, men hvordan er denne for hverdags bruk? (Dvs for min del noe kø kjøring..) Original clutch ser ikke ut til å like RS2 trim over lengre tid (har gått noen mil også da...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er helt ok til vanlig bruk, men har et veldig snevert "gripeområde", så det krever litt tilvenning. Men det går fint å slure med...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.