Anbefalte innlegg

Jeg har de siste 14 dagane fått førlgende feilkode 3 ganger frå motorstyring:

17536 -Fuel trim: Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 35-00 - -.

Det ser ut til at feilen oppstår når jeg gir full gass opp mot 5000 omdr.

Har søkt litt på diverse forum og luftmengdemåleren kan vere årsaken til dette.

Bilen er en 2001 A6 1,8tq.

Har brukt VAG-COM og ser at i gruppe 32 Lambda regulation har jeg ca 2% i første og mellom 12% og 20% i andre. I følge VAG-COM skal de ligge mellom -10 og +10.

Har også en trend med bl.a. turtall (rød) og luftforbruk (lysblå).

Jeg trodde att luftforbruk var proposjonalt med turtall slik at disse skulle ha samme stigning, men som man ser av trend så bøyer luftforbruk av før turtall har nådd toppen.

Er det noen som har tatt ut samme trend på tilsvarende bil, eller er det andre som kan svare på om dette er riktig.

Jeg har reingjort LMM med forgasser rens og da steg luftforbruk fra ca. 120 til ca. 135 g/s. Etter hva jeg har lest på sidene til RossTech så skulle den ha gått til ca. 155 g/s.

Trend.jpg

Mvh

O.G.Bjørk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17536

Long Term Fuel Trim mult.,Bank1

System too Lean 4)

- Check mass air flow sensor

- Check oxygen sensor control

- Check fuel injectors

Note:

mult. = multiple, means that malfunction is valid across entire range of engine speed and engine load.

4) For these malfunctions, ECM does not switch on the Malfunction Indicator Lamp (MIL) unless malfunction is recognized again after another engine start.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Takk for svaret.

På den forrige A6 jeg hadde (1996 1,8) så skulle spenningen på lambdasonden pendle mellom ca. 0,3 og 0,8V ca. 30 ganger pr. minutt.

På den bilen jeg har nå så ligger spenningen relativt fast på ca 1,5 V (pendler litt opp og ned). Men det ser ut som at lambdaregulering fungerer som den skal (bruker VAG-COM).

Vet du om lambdasonden fungerer på en annen måte på den bilen jeg har nå i forrhold til den gamle?

Mvh

O.G.Bjørk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.