#1 Skrevet April 4, 2006 Har et problem. S2'n vil ikke starte om dagen. (1993 s2 avant ABY) Bytta Thermostat og varmeregisterslange-med-luftenippel nå på søndag, og bilen funka som bare det den dagen. På mandag var den litt lei å starte når jeg skulle hjem fra jobb, men den gikk som normalt. Skulle ut en tur senere på kvelden og bilen startet normal, men døde plutselig når jeg skulle ut av boligfeltet. Prøvde å gi gass, men ingenting hjalp. Stakk også innom Nordlie auto å kjøpte nytt rele til vifta, bytta det, og bilen funka helt som før. tok av relet og satte i det gammle igjen for å se om det var årsaken, men det virker ikke slik. Hender jeg får startet bilen når den er kald, også går den seg varm på tomgang, men såfort jeg kjører 100m så kutter den og dør uansett om jeg gir gass eller ikke. Får ikke startet den igjen etter det. Har sjekket tomgangs sensoren bak på innsuget, siden jeg var baki der å rota når jeg bytta slange, men alt ser ut til å være på plass. Alt av strøm ser ut til å virke. Hva kan det være? 1)Tenningsmodul? 2)bensinpumpe? 3)bensinfilter? 4)bensinregulator relee? huff, nå er det like før s2'n går i sjøen! Har også søkt litt rundt, men ikke finni noe lignende. Har snakket med Jon Anders også, men han visste heller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 4, 2006 Er noen reléer som har en lei tendens til å ryke på alle biler, og det er ofte det står slike på f.eks. bensinpumpe. er sjeldent det er noen sammenheng med når det funker, kan ofte bli bra når du slenger igjen døra.. Sjekk bensinpumperelé og relé for ECU, så kanskje det kan være noe der. Bildet under viser reléet i cabben, den startet og gikk, men fusket fælt innimellom Dette stod rett under rattstammen, omtrent og styrte Digifant'en (ECU) Verdt et forsøk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 4, 2006 du har ikke vært borti en kontak eller to a?? så det er dårlig kontakt der. finn ut om du får gnist når den ikke starter igjend. hørt om noe lignene en gang men da var bensinfiltert tett. kan du ha vært borti en jordings ledning eller noe slenger bare ut litt her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 5, 2006 Hei! Takker for tips gutta, men er jo nesten så jeg ikke har tid å se på bilen om dagen pga overtid på jobben. Det som er det snodige, er at bilen går fint og lenge på tomgang, men kutter såfort jeg kjører 100m utafor egen tomt. Så det spørs om det ikke kan være et rele eller noe som kødder med meg. Får ekspert hjelp imorgen så blir spennde å se hva vi finner ut da. Sprakk fangeren igår også da jeg prøvde på en ny test tur. Sat*n's slepekrok som skal sitte langt inni fangeren assa!!! Men får fikset den snart forhåpentligvis. Tor Olav: var rimelig forsiktig når jeg bytta slange, men muligheten er jo der. Skal nesten vedde på det er relee eller noe så teit som bensinfilteret. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...