#1 Skrevet April 4, 2006 Har fått litt småtrøbbel med s6n. Idag begynte den plutselig å gå på fire sylindre. Stoppet, lot den stå, og startet opp igjen. Dette oppstår ikke før motoren er god og varm etter 5-10 min kjøring. Når den er kald er alt ok. Den oppfører seg akkurat som S4n gjorde første gang jeg tok motorvask på den (når den først begynner, varm) Syns jo det er litt rart at den kun er slik når den er varm... Skal gå over å sjekke litt i morgen. -Hadde vært kult om noen kunne tipse meg på ting jeg skal se over når jeg begynner. Regner med hverken plugger eller ledninger har vært byttet på en stund.. Flere tips mottas med takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 4, 2006 sjekk gjennomgangen med svært dårlig isolerte ledninger i bakkant av lokket til coilrekka(topplokket) plugghetter kan med fordel og sjekkes... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 5, 2006 Takk Trond! Skal sjekke dette . Hvordan plugghetter bør jeg bruke om disse er kokt (noe jeg mistenker litt)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 5, 2006 Har vel ikke noe for seg å kjøpe dyrere alternativer for normale effektsoner, men de koster jo og sitt, de originale altså... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 5, 2006 Sjekk også for olje nede i hullene til plugga. Hvis toppdekselpakningen er dårlig/utett vil det renne olje ned i hullene rundt plugger/plugghetter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 5, 2006 Sjekk også coiler... kan være en av de som er gått også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 5, 2006 Hei! åpnet opp idag, alle ledninger og alt så bra ut, men det som er gåent er plugghettene og kontaktene metallbrikkene de er festet til.. Fant også ut at to av pluggene var dårlig festet, hvorav den ene var helt løs Pluggene var Bosch platin r1382 (er disse de som er best for bilen?) Disse var ganske klare for utskiftning tror jeg. På plugghettene sto det Beru, og den ene var litt ødelagt i "tuten" Bilen går fint nå, men jeg må nok få byttet di "støpselene" til plugghettene. De var ganske stygge.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 5, 2006 Plugghettene får du billig hos http://www.partspalace.com Koster nesten 500 pr.stk hos Møller. http://catalog.eautopartscatalog.com/palace/wizardnew.jsp?partner=palace&part=Spark+Plug+Connector&make=AU&model=S6--001&year=1996&category=F Orginaltennpluggene er Bosch F5DPOR. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 5, 2006 Hei!åpnet opp idag, alle ledninger og alt så bra ut, men det som er gåent er plugghettene og kontaktene metallbrikkene de er festet til.. Fant også ut at to av pluggene var dårlig festet, hvorav den ene var helt løs Pluggene var Bosch platin r1382 (er disse de som er best for bilen?) Disse var ganske klare for utskiftning tror jeg. På plugghettene sto det Beru, og den ene var litt ødelagt i "tuten" Bilen går fint nå, men jeg må nok få byttet di "støpselene" til plugghettene. De var ganske stygge.. Av egne erfaringer med andre bilmerker (9 år med opel) så har alltid original plugger og ledninger vært det aller beste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...