#1 Skrevet April 5, 2006 Skal bytte regreim på en 7A motor. Hva trenger jeg av stramme og løpehjul i tillegg til selve regreima ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 5, 2006 Du trenger vannpumpe og venderulle. I tillegg er det greit å sette inn ny senterbolt til reimskiva og med det samme alt er av kan du jo også bytte tetningsringene rundt veiv og kamaksel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 5, 2006 Vannpumpe sitter det på den andre motoren som ble skiftet for 3000km siden. Så bruker nok oppat den. Venderulle kan du forklare litt nærmere hva det er ? Hvor lønner det seg å kjøpe regreim og div ? Møller eller andre rekvisita butikker ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 5, 2006 Vannpumpe sitter det på den andre motoren som ble skiftet for 3000km siden. Så bruker nok oppat den.Venderulle kan du forklare litt nærmere hva det er ? Hvor lønner det seg å kjøpe regreim og div ? Møller eller andre rekvisita butikker ? Venderulle er vel det du kaller løpehjul i den første posten. Altså ei rulle som reima går "rundt" på vei fra veivakselen opp til kamakselen. På vei ned går den rundt vannpumpa som også fungerer som strammehjul. En liten illustrasjon: (terningkast 1 for skjønnhetsmessig vurdering) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 5, 2006 Ok. Men det sitter vel også ei slik venderulle på oljepumpa mener jeg å huske. Men den trenger man kanskje ikke bytte ? Åsså var det det med hvor det lønner seg å kjøpe reim og ruller ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 5, 2006 Ja det er den samme venderulla det. tegninga mi er ikke helt korrekt, men illustrerer poenget. Regreima tror jeg kanskje ikke er så dyr på møller, venderulla er som jeg har erfart like dyr uansett hvor du kjøper den. Hvis du er i nærheten av en mekonomenbutikk kan du jo sjekke pris der siden vi har litt rabatter der. Sjekk også orginalt, det er jo bare en tlf unna 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 5, 2006 Fikk pris på 900kr på meca da med to stk. venderuller/løpehjul er dette en upris tror du ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 5, 2006 Jeg har kikka opp og ned på albumet, og kan ikke se at du skal to ruller. Det er en 74mm venderulle nede ved oljepumpa. Den koster 522 på mekonomen. Regreim koster 239 på mekonomen. Vannpumpa skal de ha 547 for. Så hvis det er venderulla og vannpumpa du har fått pris på 900 på så er det jo ikke så ille. Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har skrudd av og sett fronten på en 7A før, kun 3B. Men albumet lyver sjelden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...