Hvilke dekk bør jeg velge til '98 Audi A6 Avant?

Hvilke dekk bør jeg velge?  

22 stemmer

1. 1. Hvilke dekk bør jeg velge?

• Goodyear Eagle F1 GS-D3
      10
    • Vredestein Ultrac
      3
    • Toyo Proxes T1-R
      4
    • Annet
      5

Anbefalte innlegg

Hvilke dekk bør jeg velge?

Det er snakk om 225/40 R18 dekk.

Kom også med andre forslag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Continental SportContact, kanskje?

Lurte litt på om jeg skulle teste de nye SportContact3, men Continentals juksing på dekktester får en til å lure på om dekkene er så gode som testene tilsier. Hvordan er Conti dekkene på slitasje/grep på tørt/grep på vått?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valget mitt står mellom F1 GSD3 og Nokian NRZi akkurat nå.. Virker som om jeg tipper over til Nokian... Noen erfaringer med begge disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av de 4 du lister opp her ville jeg valgt Toyo sitt. Har god erfaring med forgjengeren til T1-R som het T1-S. Var bra på våt vei og god slitestyrke samtidig som det er et prisgunstig dekk.

Good Year sitt dekk er kanskje hakket bedre hvis pris ikke spiller så stor rolle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Continental Sport er en drøm å kjøre på. De sporer ikke og har herlig grep. Eneste som er negativt er at de slites fort.. Dette sier jeg utifra at jeg kjører en A6 med Conti Sport 225/45 17"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke i tvil, enten sport contact 3 eller Pirelli P zero nero, men så faktis til min overaskelse at Uniroyal kom veldig bra ut i en test. Særlig på våt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av de 4 du lister opp her ville jeg valgt Toyo sitt. Har god erfaring med forgjengeren til T1-R som het T1-S. Var bra på våt vei og god slitestyrke samtidig som det er et prisgunstig dekk.

Good Year sitt dekk er kanskje hakket bedre hvis pris ikke spiller så stor rolle.

Har også kjørt en sesong på T1-S, er veldig fornøyd og regner med T1-R er like gode....men føler de ble veldig fort slitt, men jeg tror alle dekka jeg har prøvd mister fort gummi: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også kjørt en sesong på T1-S, er veldig fornøyd og regner med T1-R er like gode....men føler de ble veldig fort slitt, men jeg tror alle dekka jeg har prøvd mister fort gummi: klø :

er nok nesten uten untak slik at bra dekk slites fortere enn billige. Pr i dag er det helt umulig å lage en gummiblanding som har det beste av alle egenskaper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke sånn at sportslige dekk = myk gummi = rask slitasje?

Mye taxifolk som kjører på Barumdekk.. veit ikke om det er noe alternativ. Som sagt kjenner jeg bare til continental på egen bil, og det jeg kan si om det er at de er sinnsyke.. Pirelli på Saab 95 var ikke like behagelig, selvom det og er bra dekk. Valget continental vs pirelli er for meg innlysende..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte med dekkonline.com, og de hadde ikke inne ContiSportContact 3 i 225/40-18 og visste ikke når de fikk dem inn igjen. Det er nok vanskelig å få den prisen de har en aen plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.