Skifte lykteglass til A6 ('98->04) ? Finnes de løst noe sted ?

Anbefalte innlegg

Har litt matte lykteglass på Allroaden : gråter : og har lyst til å skifte dem...

Men på A6/Allroad (4B?) f.o.m 1998-> er det lykteglass i plast. Såvidt jeg kan skjønne finnes det ikke løse lykteglass til disse lampene, kun komplett lykt. Det bekreftes også fra delelageret hos Møller Ensjø, hvor de kan tilby ny lykt (m/Xenon) til den nette sum av ca 10.000,- noe som er relativt uaktuelt bare fordi glassene begynner å bli litt grå. (Husker ikke i farten om det var for 1 eller 2 lykter)

Noen som har noen andre forslag ? Kan det være mulig å oppdrive løse "glass" (plast) et annet sted ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du funnet noen løsning på problemet?

Sliter med det samme som deg. Hella førte heller ikke disse i løs vekt: mad :

Noen som vet om slik plast kan poleres slipes blankt igjen:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du funnet noen løsning på problemet?

Sliter med det samme som deg. Hella førte heller ikke disse i løs vekt: mad :

Noen som vet om slik plast kan poleres slipes blankt igjen:confused:

slip de med 2000 papir så rubber og polerer de..da blir det knall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått litt tips om at også TT'ene også har dette problemet og at det sannsynligvis skyldes støv og skitt som legger seg på innsiden av lykteglasset. Der splitter de lykten og rengjør innvendig. Kombinert med "plastpolering" utvendig skal dette visstnok gi gode resultater.

Derfor har jeg tenkt å teste samme prosedyren på min så fort jeg får tid. Såvidt jeg kan se er glasset klipset til reflektorenheten på lignende måte som vanlige glass-lykter så jeg regner med det skal gå greit å få splittet dem.

Legger inn litt info om resultatet her når det er gjort. (i løpet av noe uker håper jeg) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er redd det er limt i tillegg til klipsa. Men med god tålmodighet klarer du kanskje å splitte dem på et vis uansett.

Lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også lykt problemer kondens på begge lyktene er dette vanlig problem med Exenon.

Vurderer og splitte de og montere sammen med ny fugemasse.

Ny pris pr lykt ca 9000,- til 10000,-

Så jeg følger tråden for og se hvordan det gikk med splittingen av glasset fra lykta. : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også lykt problemer kondens på begge lyktene er dette vanlig problem med Exenon.

Så jeg følger tråden for og se hvordan det gikk med splittingen av glasset fra lykta. : vinke :

Xenon nærlys

Duggproblemer her også

I værste situasjoner, ser jeg ikke om jeg skrur over til fjernlys om jeg står 5 meter fra garasjen!!! Hva er problemet?

Mener møller sa, det ikke var tettheten, men at det var for lite lufting

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det grunnlag fo reklamasjon på lyktene. : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også problemer med dugg i mine lamper (xenon) på min 2002 A6

har fosøkt å lage et lite luftehull i bunn av lykta , men dette hjalp ikke mye..

Må nok se om jeg ikke tar å demonterer litt snart og prøver å lage en bedre lufting på de...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også problemer med dugg i mine lamper (xenon) på min 2002 A6

har fosøkt å lage et lite luftehull i bunn av lykta , men dette hjalp ikke mye..

Må nok se om jeg ikke tar å demonterer litt snart og prøver å lage en bedre lufting på de...

Er endelig kvitt problemet med dugg i mine lamper : rock :

borret opp 2 ekstra luftehull på undersiden og monterte en liten slange på , slik at det ikke kommer inn vann....

pluss at det var en liten sprekk på toppen av glasset akkurat i sprekken mellom panser og skjerm , der kom det inn en liten mengde vann , fikk tettet dette .... Er kvitt all duggproblem nå : rock ::tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

borret opp 2 ekstra luftehull på undersiden og monterte en liten slange på , slik at det ikke kommer inn vann....

pluss at det var en liten sprekk på toppen av glasset akkurat i sprekken mellom panser og skjerm , der kom det inn en liten mengde vann , fikk tettet dette .... Er kvitt all duggproblem nå : rock ::tilber:

Det var jo en genial løsning!

Men virker som dette er veldig vanlig problem da! hm... Ikke bra

Og matte lykteglass!!

Rubbe dem opp

Blir som nye!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rubbe opp lykteglass: Nokon som kan tipse en litt ukyndig om korleis dette kan gjerast?

Mvh,

Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det en naturlig plass og bore hull i lyktene ?

eller boret du helt tilfeldig.

Genialt og lime inn slanger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.