1900kr for firehjulskontroll?

Anbefalte innlegg

Møller (jada) ville ha det. Hva koster dette ellers?

Jeg har fått tilbud om 1300kr, men det ikke om det heller er en grei pris?

Bor i Oslo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

800+mva på et ikke-merkeverksted her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

450,- inkl. mva. på et ikke-merkeverksted her i kristiansand :) men det er på en bensinstasjon litt utenfor kristiansand sentrum..

 

Mener bestemt av Gumpens Auto Vest her tar 1300,- for firehjulskontroll.. det er jo møller det også... merkelig at det er forskjellige priser på hvor i lande man er...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spør etter hvilket utstyr dei bruker og om dei har kurs på det. få for all del fast pris i tilfelle fastrustede bolter og mutterer, og undersøk om noe er gåent av foringer og hjullager først.. noe annet enn laser kontroll er uaktuelt, og dei som tar 450 kr bruker nok sikkert gamle speil og lommelykt metoden. du får det du betaler for. 1900 var ikke så hår reisende med tanke på at dei har alle hidden på bilen din og du er garantert på å få det tipp topp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller (jada) ville ha det. Hva koster dette ellers?

Jeg har fått tilbud om 1300kr, men det ikke om det heller er en grei pris?

Bor i Oslo.

 

Betalte i underkant av 2000 for dette hos Audi Sentrum jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller (jada) ville ha det. Hva koster dette ellers?

Jeg har fått tilbud om 1300kr, men det ikke om det heller er en grei pris?

Bor i Oslo.

 

700.- inkl i Fredrikstad. Karosseriverksted med bra utstyr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener bestemt av Gumpens Auto Vest her tar 1300,- for firehjulskontroll.. det er jo møller det også... merkelig at det er forskjellige priser på hvor i lande man er...

 

 

De tar 1950,- på gumpens auto vest. Min bror hadde inne sin S4 for litt siden der på firehjulskontroll (med justering)

Jeg betalte 1250,- på ikke-merkeversted litt utenfor kr.sand.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så må alle huske på at det er stor forskjell på "kontroll", "kontroll og justering" og også stor forskjell på med og uten Quattro!

 

Quattroene har nemlig flere justeringer bak enn forshjulstrekkere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noe annet enn laser kontroll er uaktuelt, og dei som tar 450 kr bruker nok sikkert gamle speil og lommelykt metoden. du får det du betaler for. 1900 var ikke så hår reisende med tanke på at dei har alle hidden på bilen din og du er garantert på å få det tipp topp.

 

 

Helt riktig d! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De tar 1950,- på gumpens auto vest. Min bror hadde inne sin S4 for litt siden der på firehjulskontroll (med justering)

Jeg betalte 1250,- på ikke-merkeversted litt utenfor kr.sand.

 

Da er det bare meg som har blinksa litt på prisene :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nede her jeg bor, tar dem ca 1000 kr, Før det er noen bolter som sitter fast. tror det kosta 2000 på gamlebilen min, da måtte dem ta ut alle stagene og sette i skrustikke og få det løst.. helt greit for meg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

betalte 500+mva for kontroll og justeringe på quattro bil,

dem hadde nytt laser utstyr,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ca 800 kr på Ørebekk karosseri i fredrikstad. dette er pris for firehjulskontroll og justeringer =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Firehjulskontroll og justering kom på 3600,- inkl. "rabatt" for min del hos Ørebekk karosseri.. Prisen var 800,- og litt tillegg dersom quattro.. Men, som min flaks alltid skal ha det til, tok det selvsagt langt flere arb.timer enn normalt pga endeledd som måtte byttes etc.

 

Men, prisen her er iallefall i utgangspunktet 800,- for kontroll og justering + da et tillegg for quattro, etter hva jeg ble fortalt.. ( quattro var forøvrig noe de hatet som pesten å skru på, hehe )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi-forhandleren her på Lillehammer ga meg tilbud på 2500,- for kun kontroll og justering på en S4. Det syntes jeg var forferdelig dyrt, og et lokalt mindre verksted gjorde samme jobben for 1100,-..

 

Det er ikke noe mer jobb å justere en bil med quattro enn en hvilken som helst annen bil med justeringsmuligheter på alle 4 hjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe mer jobb å justere en bil med quattro enn en hvilken som helst annen bil med justeringsmuligheter på alle 4 hjul.

 

Nå er ikke jeg noen mekaniker så det kan jeg ikke svare for, men det var nå iallefall konstruksjonen av hjuloppheng etc som gjorde det vanskelig å justere quattrobiler kontra andre 4x4.. Det var iallefall hva jeg ble fortalt. Antar at det ikke er likt p alle biler der... Som sagt, jeg har ikke mer mekaniker kunnskaper enn hva jeg har lært meg selv, så jeg skal ikke påstå noe som helst ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man med 4x4 mener biler med stiv aksel bak som terrengbiler og enkelte billige/kjipe 4WD-personbiler, evt. også foran kan jeg skjønne det, da det ikke er noe å justere.

 

Ellers er det ingen forskjell på om det er drift på akselen eller ikke, bare at de fleste FWD-biler ikke har justeringsmuligheter på bakakselen.

 

Så og si alle nyere RWD-biler og en god del FWD-biler har justerbar bakstilling, og her blir det da samme jobb som på en bil med quattro.

 

For meg høres det mest ut som en "unnskyldning" til å fakturere litt ekstra uten noen god grunn. Er det fire hjul å justere, er det fire hjul, uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, godt mulig det bare var et "påskudd" for ekstrafakturering.. Var plassering av justeringstag etc som var køddent på quattro, ikke nødvendigvis at det skulle justeres, men men. Nok om det, kjøpt og betalt er det nå uansett ;) hehe.. Back to topic! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du hadde sett prisen på skikkelig utstyr til 4-hjuls kontroll, hva det koster å drifte + hvor mye jobb det kan være å justere en gammel quattro så hadde du skjønt hvorfor noen har vett på å ta seg litt betalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Firehjulskontroll og justering kom på 3600,- inkl. "rabatt" for min del hos Ørebekk karosseri.. Prisen var 800,- og litt tillegg dersom quattro.. Men, som min flaks alltid skal ha det til, tok det selvsagt langt flere arb.timer enn normalt pga endeledd som måtte byttes etc.

 

Men, prisen her er iallefall i utgangspunktet 800,- for kontroll og justering + da et tillegg for quattro, etter hva jeg ble fortalt.. ( quattro var forøvrig noe de hatet som pesten å skru på, hehe )

 

Har hatt min s2 Quattro der 2 ganger for firehjuls kontroll og hørte aldri noe om tillegg for Quattro: klø : Justerte gjorde de begge ganger og ikke klaget de heller:) Mener jeg betalte ca 700 begge gangene. Kanskje jeg bare hadde flaks:)

 

Nå har ikke jeg noen inngående kjennskap i vilke forskjellige verktøy som brukes, men man får i hvertfall med et skriv på alle vinkler (camber, caster, spissing, "total vinkler" osv) både før og etter justering. Jeg regner derfor med at de bruker litt mer avanserte metoder en "speil og lommelykt"...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke noe vits i nesten og ta 4hjulskontroll på steder der de ikke har laser. blir ikke bra uten laser...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har heller ikke hørt noe om "quattro-pris" de to gangene jeg har vært på kontroll... Fast pris på forstillings-, og firehjulskontroll.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle de som mener de ikke har hørt om forskjellige priser eller "quattro-tillegg" kan lese nedre avsnitt her - så har dere hørt om det: http://www.forstillingspesialisten.com/2.html

 

Det ER forskjell i arbeidsmengden for biler med og uten quattro når det gjelder Audi & VW.... (Det var det var snakk om her ikke sant.) Forshjulstrekkerne har ikke like mange justeringsmuligheter i bakstillingen - altså mindre arbeid ved justering og følgelig lavere pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men det er det jeg sier - NOEN biler med 2WD har justeringsmuligheter på alle hjul. Det gjelder veldig få VAG-biler med 2WD siden de tviholdt på stiv/semistiv bakaksel i mange, mange år. Så lenge alle fire hjul skal justeres er det samme jobb om det er drift på hjulene eller ikke.

 

Det som derimot tar tid og koster er når alle justeringsskruer etc. er fastrustet sånn at det tar en halvtime på hver sak bare å få løsnet den uten å ødelegge alt.. Skal man ha det billig passer man på at alt er løsnet og skrudd til igjen før man drar på kontrollen sånn at det bare er å justere. Å betale et verksted 1000,- i timen for å stå med rustløser og rørleggertang når man har mulighet til å løsne ting selv først er meningsløst, spør du meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg husker ikke stedsnavnet der ovennevnte firma holder til, men det er like før Alna når man kommer fra sentrum.

 

Jeg flyttet tilbake til Trondheim fra Oslo i des 2005. I nov 2005 var jeg med min BMW 520IA hos ovennevnte firma. På BMW'en er det like mange justeringer som på en Q. Dette kostet meg 1000 kr.

 

Vil gjerne anbefale ovennevnte firma fordi de har det rette utstyret og servicen var upåklagelig. Jeg kom med bilen på morgenen så gjorde han jobben mens jeg ventet. Tok ca 1 time totalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.