Stramming av clutch vire??

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en Audi 80 2,0s med monopoint... Clutchen begynner å ta litt langt ute, og lurer derfor på om det er noen som vet om det går ann å stille på vire'en på den??

 

Noen som har teste det??

 

Er ikke vits å bytte clutch vist jeg kan stramme vire'n og at den blir bedre da ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har hydraulisk clutch. Ingen kabel der nei. På de Audi 80/90 osv med originalclutch jeg har prøvd tar clutchen ganske langt ute. Prøvde selv å bytte clutch en gang, men d hjalp ikke noe særlig. Kan jo hende du har litt luft i systemet. Det er en luftenippel på sylinderen som står på kassa. Denne er ganske grei å nå tak i fra undersiden. Siden du har 8V mener jeg å huske at du kommer godt til fra oversiden også. Pass på så det er nok bremsevæske i beholderen. Uttaket til clutchsystemet er en slange oppe på tanken.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har hydraulisk clutch. Ingen kabel der nei. På de Audi 80/90 osv med originalclutch jeg har prøvd tar clutchen ganske langt ute. Prøvde selv å bytte clutch en gang, men d hjalp ikke noe særlig. Kan jo hende du har litt luft i systemet. Det er en luftenippel på sylinderen som står på kassa. Denne er ganske grei å nå tak i fra undersiden. Siden du har 8V mener jeg å huske at du kommer godt til fra oversiden også. Pass på så det er nok bremsevæske i beholderen. Uttaket til clutchsystemet er en slange oppe på tanken.

 

mvh

Vegard

 

Da er det bare å åpne luftenippelen og pumpe på clutchen til det kommer bremse veske ut av den ? og så lukke den. (før resten av bremse veska lekker ut..)

 

Men da har jeg mission i dag vertfall.. må få lufta clutchen faktisk... hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heng på en slange på nippelen, så du er sikker på ikke å få noe luft i retur. Er ikke sikkert det er noe luft heller da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heng på en slange på nippelen, så du er sikker på ikke å få noe luft i retur. Er ikke sikkert det er noe luft heller da...

 

Nei det er jo ikke sikkert, men det er verdt et forsøk :) kansje den forbanna clutchen ikke tar så langt ute :) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merk at systemet i prinsippet skal trykkluftes, pumpe med pedalen gir ingen garanti for at luften forsvinner. Kan forøvrig også nevne at alle 80/100/200 jeg har kjørt har hatt clutchpedal som tar langt ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merk at systemet i prinsippet skal trykkluftes, pumpe med pedalen gir ingen garanti for at luften forsvinner. Kan forøvrig også nevne at alle 80/100/200 jeg har kjørt har hatt clutchpedal som tar langt ut :)

 

Nei, det er sant.. Men jeg syns pedalen har gått betraktelig lengre ut nå enn da jeg kjøpte den for 1 år siden... men det skader jo ikke å prøve å lufte den da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.