Anbefalte innlegg

Har en 1999 Passat 1.8T. Den har bikka 190' km men har brukt mye olje så lenge jeg har hatt den.(kjørt den knappe 100'). Har spurt her før og mange andre, men blir ikke klok på hvor det kan komme ut. Skiftet toppdekslepakning uten at det ble nevneverdig bedre(kjente oljelukt i kupeen og det kom derfra)

Kompresjonen er ok, en sylynder som var litt lavere. Det jeg lurer på er om det kan være ventiltetningene. Har forstått det slik at det ikke går an se om de er slitte så en må skifte å se om det blir bedre. Så det jeg lurer på er om det går an å ta ut pluggen og på en eller annen måte se sotavleiringer. Må vel i så fall ned med kamera, så jeg får låne et på sykehuset....:) Blir snart sprø av å fylle olje men har liksom ikke lyst å bare overhale motoren før jeg må...koster jo litt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm...har sikkert APU motor du også da... Min har også gått 192' km eller noe slikt.

Jeg bytta for 12-13000 siden fra Mobil1 til Castrol RS, og da begynte det å forvinne olje, og kjente også svidd oljelukt i kupeen, som du også beskriver.

Jeg skal bytte toppdekselpakning i morgen, for ser at det svetter rundt den, og at den svettingen havner på katalysatoren.

Har lest om RS olja at den renner rett igjennom, her på forumet. Om det er fasiten er vel kanskje ikke sant, men først med denne det begynte å legge på toppdekselet som jeg la merke til iallefall..

Har også hatt av endel slanger på innsug og rengjort litt og fått helt ut en delsiliter med olje fra slangen under IC. La også i denne forbindelse merke til at ventilen på veivhusventilasjonen til innsugsslangen så litt "merkelig" ut, så delvis ut som den var vrengt på en måte. Tett var den iallefall ikke da jeg vasket det. Vet ikke om det er meningen, men kan jo være at hvis ikke denne gir korrekt mottrykk så ventileres det ut mer oljedamp enn meningen?

Noen andre som har noe kommentarer til dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.