Klima anlegg for nordpolen

Anbefalte innlegg

Hei jeg har akkuratt tatt i bruk min ny A4 2002 1.8 TQ sedan 8E importert fra italia.

Bilen har gått lite (50") og jeg har virkelig fått drømmebilen.

Har hatt den nå i ca 1 mnd og nå har det dukket opp et problem med A/C.

For det første pleide jeg før med min gamle bil (A3 02 1.6 Ambition) alltid ha den på 20 grader. Det var behagelig temperatur. Jeg hadde bilen i 1,5 år og brukte aldri ECON funksjonen på A3.

Når jeg setter på 20 grader i A4 blir det sinnsykt mye varmere enn det. Jeg svetter som bare faen. Bilen blir mye fortere varm om morgenen men det er en plage nå som det er varmt i været. Nå som pluss gradene har gjort sitt inntog har jeg begynt å ha den på 19 og noen ganger under det. Men enda blåser det dårlig med frisk luft ut i anlegget. Her om dagen forsket jeg litt på ac anlegget og fant ut at når det er godt og varmt i været så hopper den på econ når jeg har den på under 20,5 grader. Merkelige saker.

Sånn var ikke A3. og nå som sommeren kommer skulle jeg gjerne ønske meg et anlegg som fungerer sånn at det ikke lukter hest i bilen konstant.

Er det noen måte å stille inn sensorene eller noe ?

Noen som har vært borti noe lignende?

Vennlig hilsen

Terje K

: klø : : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har stikk motsatt problem..

Har tidliger alltid hatt klima'n på ca 19-20 grader og vært fornøyd med dette både i Audi A4 og Golf IV, men nå når jeg har Touran (riktignok diesel) så må klima'n stå på ca 23-24 grader for at jeg skal være noenlunde fornøyd med temperaturen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at det blåser omtrent ikke noe kaldt for min del.

Jeg vil jo at når det er sol og 25 varmegrader ute vil jeg ikke sitte inne i en badstue når man har et klima anlegg.

Håper ikke at det er alt for dyrt å reparere dette problemet.

Særlig ikke når den norske stat (skatteetaten) sender ut en regning på 15 lapper midt i bil prosjektet : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hender jo innimellom at en føler eller ett spjeld henger, finn noen med diagnose utstyr som kan hjepe deg. Feks et verksted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke selvdiagnose på nyere klima? De to foregående klimaanleggene taster man bare en tastkombinasjon så kan man lese ut feilkoder. Sjekk om du kan det på din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er slik styring som er i linken HER, så kan vel dette hjelpe deg litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.