#1 Skrevet April 5, 2006 Bilen min har i det gått tom for strøm, og jeg trodde da det var batteriet og kjøpte en nytt BILTEMA batteri.. Det har stått i bilen bare et par dager nå, og når jeg skulle ut og kjøre istad, TOMT IGJEN Noen som vet hva problemet kan være ? Har ikke kjørt en meter hele uka, så det må være et eller annet som suger strøm Takker for all respons 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 5, 2006 Prøv å søk litt på forumet, det eksisterer utallige tråder om ladeproblematikk og du finner helt sikkert svaret i en av disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 6, 2006 Prøv å søk litt på forumet, det eksisterer utallige tråder om ladeproblematikk og du finner helt sikkert svaret i en av disse. Har søkt litt rundt på forumet nå, men finner ikke noe som ligner mitt problem. Det jeg syns er rart, er at det ikke har vært noe problem før for et par tre uker siden. Og at det fortsetter like ille etter batteribytte kan jeg kanskje tenke meg at det skyldes det fuktige været som har vært i den siste tiden. Men jeg skal få lånt meg et tangampére-meter på jobben imorra ( er tross alt elektriker, i lære ), så jeg skal nok få det til Men om noen hadde vært borti akkurat det samme, så hadde det sikkert spart meg for noen timer med leting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 6, 2006 kan rett å slett være ei kortslutning en plass,,, har hatt mange av de på min bil... bare gå amok med ett multimeter å ei kasse pils! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 6, 2006 Det jeg syns er rart, er at det ikke har vært noe problem før for et par tre uker siden. Da er spørsmålet hva som endret seg for tre uker siden? At en dynamo eller regulator kan ryke er grei nok, det skjer, men at to stykker skal ha samme feilen er usannsynlig. Gjorde du noen endringer før dette skjedde? Vasket du motoren for tre uker siden? Altså...hva gjorde du med bilen rett før probemet oppstod? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 7, 2006 Da er spørsmålet hva som endret seg for tre uker siden? At en dynamo eller regulator kan ryke er grei nok, det skjer, men at to stykker skal ha samme feilen er usannsynlig. Gjorde du noen endringer før dette skjedde? Vasket du motoren for tre uker siden? Altså...hva gjorde du med bilen rett før probemet oppstod? Driver ikke med motorvasking, og har heller ikke gjort noe annet.. Men jeg skal hente meg et ampére meter nå, og få målt litt.. det er sikkert ikke no stort, håper jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 7, 2006 Hadde samme problemet med en ekkel liten Mazda som jeg har til låns for tida. Kobla fra batteriet, lada det helt opp igjen, og satte ampere-meteret mellom (-) polen og karosseriet da jeg kobla det til igjen. Så at jeg hadde rett under 1A trekk hele tida, med tenninga av... Skrudde av alt jeg fant av av/på-brytere i bilen, og fant til slutt ut at det var dørbryteren på bakluka som hadde frosset fast/istykker så lyset i bagasjerommet sto på 24/7. Det var nok til å tappe batteriet såpass at jeg ikke fikk starta hvis bilen sto en dag ubrukt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...