Anbefalte innlegg

Mye effekt og interessant kjøring krever solide motorer. De som har erfaring må gjerne si sin mening om følgende motorer:

 

1,8T :o

2,7 BiTurbo : rock :

4,2 :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.8T har holdt godt mht hvor mange chippede slike det finnes rundt om. Dog har det vært noe problemer tilknyttet ladetrykksventil, coiler/tenningsmodul, tett oljesil og dårlig oljetrykk på longlife motorer.

 

2.7T har hatt noen turboras= vanvittig dyr reparasjon.

 

4.2 har jeg ingen erfaring med.

 

Finnes sikkert flere for/imot argumenter, men dette var de jeg kom på i farten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri hørt om noen problemer med 4,2.. er derfor jeg spør. Når det gjelder 1,8T så er vel den så utbredt at en svakhet der ville ha kostet vag enorme summer.. Har det resonnementet noe for seg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tidlige 4.2 motorer er vel plaget av unormalt høy sylinderslitasje etter det jeg har hørt og dermed høyt oljeforbruk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri hørt om noen problemer med 4,2.. er derfor jeg spør. Når det gjelder 1,8T så er vel den så utbredt at en svakhet der ville ha kostet vag enorme summer.. Har det resonnementet noe for seg?

 

Det har du nok helt rett i, men det har heller ikke vært STORE problemer med den. Kjente ting er vel de jeg allerede har nevnt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet AoA (Audi of America) hadde mange problemer med oljeavleiring (sludge) i 1,8T motoren pga. feil i anbefaling av olje. De anbefalte og brukte mineralolje sammen med forholdsvis lange oljeskiftintervall.. : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemene med turboras på 2.7T har hovedsaklig skjedd med S4, og i langt mindre grad A6/Allroad. Det antas at det smalere motorrommet i B5en har skyld i dette fordi det er mindre luft som sirkulerer rundt turboladerne, dermed blir laderne endel varmere enn de gjør i C5-chassiet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.