#1 Skrevet April 5, 2006 Mye effekt og interessant kjøring krever solide motorer. De som har erfaring må gjerne si sin mening om følgende motorer: 1,8T 2,7 BiTurbo 4,2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 5, 2006 1.8T har holdt godt mht hvor mange chippede slike det finnes rundt om. Dog har det vært noe problemer tilknyttet ladetrykksventil, coiler/tenningsmodul, tett oljesil og dårlig oljetrykk på longlife motorer. 2.7T har hatt noen turboras= vanvittig dyr reparasjon. 4.2 har jeg ingen erfaring med. Finnes sikkert flere for/imot argumenter, men dette var de jeg kom på i farten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 6, 2006 Har aldri hørt om noen problemer med 4,2.. er derfor jeg spør. Når det gjelder 1,8T så er vel den så utbredt at en svakhet der ville ha kostet vag enorme summer.. Har det resonnementet noe for seg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 6, 2006 Tidlige 4.2 motorer er vel plaget av unormalt høy sylinderslitasje etter det jeg har hørt og dermed høyt oljeforbruk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 6, 2006 Har aldri hørt om noen problemer med 4,2.. er derfor jeg spør. Når det gjelder 1,8T så er vel den så utbredt at en svakhet der ville ha kostet vag enorme summer.. Har det resonnementet noe for seg? Det har du nok helt rett i, men det har heller ikke vært STORE problemer med den. Kjente ting er vel de jeg allerede har nevnt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 6, 2006 Vet AoA (Audi of America) hadde mange problemer med oljeavleiring (sludge) i 1,8T motoren pga. feil i anbefaling av olje. De anbefalte og brukte mineralolje sammen med forholdsvis lange oljeskiftintervall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 6, 2006 Problemene med turboras på 2.7T har hovedsaklig skjedd med S4, og i langt mindre grad A6/Allroad. Det antas at det smalere motorrommet i B5en har skyld i dette fordi det er mindre luft som sirkulerer rundt turboladerne, dermed blir laderne endel varmere enn de gjør i C5-chassiet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...