#1 Skrevet April 5, 2006 Hei, Fattern har fått litt krøll med motoren sin, den humper å går, trekker dårlig og bruker litt for mye suppe. Høres ut som den går på 3 syl.. Han har tatt en diagnose på den og får en slik feil: Ecu: oa906018c ecu kode: 4000 1.8 5V Feil funnet: Gasspjeld kontrollenhet Staus: mem Hva sier denne feilen her? Feil på spjeldet eller styringen til den? Ecu? Hva betyr status: mem? Skal sies at 3 syl effekten trolig skyldes pluggledninger og plugger, men den har som sagt brukt litt ekstra suppe siste tiden og ligger da altså inne med denne feilmeldingen her.. Mekanikeren sa også at han kunne skru ut å reingjøre, hva da? Spjeldet? Sensor? Noen som har hatt tilsvarende og vet hva dette skyldes: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 5, 2006 Plugger/ledninger byttet og den går på alle fire igjen.... Men hva er dette med gasspjeldet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 6, 2006 eg har skifta gasspjeld 2 ganger på bilen min, det er noke elktronikk inni der som krøller seg.. bilen går som regel litt ujamt på tomgang, typisk 1050 rpm, og 900 med klima på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 6, 2006 En 97-modell 1.8 uten turbo har såvidt jeg vet wire på gasspjeldet, ikke elektronisk.. Kan vel være TPS? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 6, 2006 med turbo og har gasswire, fram til facelift 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 6, 2006 Det er waier ja, Da har du også det sant Roar? Men likevel har du byttet to ganger!! Må vel være TPS eller noe der da, eller sitter det noe annet inni der? Stemmer at den fusker litt på tomgang og bruker litt mer suppe, men ellers ok.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 6, 2006 det sit noke slags elektronikk drit inni der ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 6, 2006 DBC (wire kontrollert gasspjell) har innebygget to TPSer, en tomgangsbryter og en tomgangsregulator (motor som vrir spjellets posisjon) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 6, 2006 Supert: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 6, 2006 Et par bilder av et DBC spjell. Under "huden" Diagram 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 11, 2006 Har hatt problemer med tomgangen på min Passat 1.8T-99 mod. Har prøvd masse og skiftet et og annet men i går fikk jeg det til. Skrudde av gasspjeldhuset og rengjorde det. Tok av en temperaturgiver tror jeg det er som sitter på innsugingsmaifoilen. Den var dekket av et sort lag med dritt. Srayet med motorvask og brukte et lite skrujern for å skrape det av..tørket den. Monterete det sammen, og etter tips her åpnet jeg førerdøren og panseret, tok av plusspolen...satte den på. Tenning på i tre minutt, skru den av og startet opp... TOMGANGEN VAR HELT FIN FOR FØRSTE GANG PÅ LEEEENNNGE. Så det er det ABS en igjen. Skal skru av den i påska. Takk til alle som skiver inn her. Finner svar på det meste...godt kunne greie litt selv....timeprisene på verksdene er rååååå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 29, 2006 Er den noen som vet om det sitter en slik temperaturføler på Golf 1998 mod også? Isåfall hvor sitter den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 6, 2006 Sent svar dette....føleren sitter på selve innsugingsmanifoilen, litt på siden ikke så langt unna gasspjeldenheten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...