Anbefalte innlegg

Lurer fælt på hva som er problemet når det blinker rødt ( ! ) i dashbordet hele j*vla tiden på min S2 Coupe...

 

Har lest litt rundt at veldig mange A4'er har denne feilen, men er det akkurat samme feilen på S2'n da?

 

Noe jeg kan få sjekket opp hos noen som VIRKELIG har peiling? Ikke bare Møller, som bare sier, NY NY NY, for det er sikkert dyrt etter hva jeg skjønner på disse A4'ene.

 

ABS-føleren på høyresiden foran, er defekt, det vet jeg, men har vel ingen innvirkning på den (!) varselblinkingen det, for det er jo egen varsellampe for den.

 

Væskenivået er bra. Systemet ble luftet når nye bremseslanger ble montert tidligere i vinter. Bremsepedalen er som den "alltid" har vært, og bremsene funker helt ok!

 

Må få den lampa til å tyste, før jeg får bilen gjennom EU nå, eneste feil jeg fikk på etterkontroll! Så er litt krise nå : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener og ha lest på forumet her at det har noe med vann temp\veske nivå, og at disse sensorene har en tendens til å ryke slik at lampa blinker hele tiden!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2'en har vel hydraulisk bremsekraftforsterker, så det du kan prøve er å nappe ut begge ledningene til trykkbryteren som henger på bremsekraftforsterkeren. Det er bare to ledninger som går dit, innmed torpedoveggen. Du tar ikke feil. Et "normalt" problem er at servopumpa ikke lader nok og dermed slår denne bryteren inn og varsler om lavt trykk i hydraulikksystemet. Mener den slår inn under 160bar. Jeg har ihvertfall funnet ut at marginen for innslag av alarm og ikke fungerende servo+bremser er vidt forskjellig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener og ha lest på forumet her at det har noe med vann temp\veske nivå, og at disse sensorene har en tendens til å ryke slik at lampa blinker hele tiden!

 

Når jeg tenker meg om, så er en føler ved radiatoren gåen, for radiatorvifta mi går HELE tiden! Prøve å få byttet den i løpet av helgen, og håpe på det beste. Men mener å ha lest at RØD (!) er noe bremsefeil! Men ikke dumt å fikset den føleren uansett da ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2'en har vel hydraulisk bremsekraftforsterker, så det du kan prøve er å nappe ut begge ledningene til trykkbryteren som henger på bremsekraftforsterkeren. Det er bare to ledninger som går dit, innmed torpedoveggen. Du tar ikke feil. Et "normalt" problem er at servopumpa ikke lader nok og dermed slår denne bryteren inn og varsler om lavt trykk i hydraulikksystemet. Mener den slår inn under 160bar. Jeg har ihvertfall funnet ut at marginen for innslag av alarm og ikke fungerende servo+bremser er vidt forskjellig.

 

160bar! : faint : Er såpass med trøkk rundt i systemet ja! Kjedelig å stå med nesa rett ved en slange hvis den skulle ryke da! Hehe! : haha :

Når de ledningene nappes av, så skal lampen slutte å blinke?

Hva er cluet da, servopumpe slitt og byttes? Feil olje? Lite olje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg tullet litt i stad her nå, tenkte at det var den store røde lampa inne i dashen jeg!

 

Men den du mener på er den lille røde sammens med alle de andre lampene med en trekant med et utropstegn i?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg tullet litt i stad her nå, tenkte at det var den store røde lampa inne i dashen jeg!

 

Men den du mener på er den lille røde sammens med alle de andre lampene med en trekant med et utropstegn i?

 

For å unngå alle misforståelser ;) Bilde her nuh...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slik det er på s2 ja, innbilte med at det var likt instrument som i 90`n min jeg, så her må jeg nok melde pass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

160bar! : faint : Er såpass med trøkk rundt i systemet ja! Kjedelig å stå med nesa rett ved en slange hvis den skulle ryke da! Hehe! : haha :

Når de ledningene nappes av, så skal lampen slutte å blinke?

Hva er cluet da, servopumpe slitt og byttes? Feil olje? Lite olje?

 

Trykkbryteren er inaktiv når den ikke varsler, så om du napper ledninger vil autochecken tro at all is good og dermed ikke varsle. I prinsippet betyr det bytt servopumpe ja, men så lenge alt fungerer som det skal ser jeg ingen god grunn til at du skal bytte. De gir seg ikke med høye kneløft og hornmusikk de pumpene, det kommer litt etter hvert, så du får nok en forvarsel. Jeg husker fra 200'en at jeg mista styreservoen hvis jeg bremsa.. Så da var det på tide å gjøre noe.

Hvis du ikke har olje på så mister du jo alt trykk, og det vil nok merkes. Når det gjelder oljetype er det to saker som gjelder: orginal G0002000, eller citroen lhm grønn olje (har jeg hørt). Men bruk av feil olje gjør ikke at du mister noe særlig trykk, det gjør bare at alle pakninger havarerer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt!! :D Det funket det ja! ;) Må bare få kjerra gjennom EU'n fort som fy, og begynne ordentlig feilsøking....

 

Servopumpa gir jo fra seg littegranne lyd, men ingen støy.... enda....

Håper bare det ikke er noe kjempestort som tar kvelden snart :P

 

Tusen takk for hjelpen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slet med det samme på min RS2 er periode. Oppdaget til slutt at oljenivået på servoenoljetanken var litt under min. Fylte opp til max merket. Siden har lampen ikke vist seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.