#1 Skrevet April 6, 2006 Hei Er i ferd med å kjøpe brukte felger med dekk. Dimm 225/40 18" som har sittet på en Touran. Jeg har Passat 2002 modell som ikke er senket. Vil disse passe på bilen min? Boltsirkel på 5/112 skal være likt på bilene. Men hva med innpressen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 6, 2006 Hjul, boltsirkler og innpress er litt av en jungel. Hvilket innpress din bil skal ha, står i vognkortet. Ut fra den delekatalogen jeg har så har din bil ET37 på originale lettmetallfelger. Ut fra den samme delekatalogen, så har Touran ET50 på originale lettmetallfelger. Dette blir "litt i overkant". Tar forbehold om at disse opplysningene kan avvike noe fra de faktiske forhold. Uansett så lønner det seg å sjekke både eget vognkort og de hjulene du vurderer å kjøpe. Det tillates en sporviddeendring på inntil 15mm uten fremstilling for kontroll, eller behov for dokumentasjon. Med dokumentasjon (TÛV-papirer) for aktuell felg til aktuell bilmodell kan man få godkjent større sporviddeendring. Bilen må i tilfelle fremstilles for kontroll og nødvendig dokumentasjon fremlegges. Man får så en tilførsel i vognkortet som sier at bilen er godkjent med endret dekkdimmensjon og innpress. Lykke til i jakten på sommerhjul! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 6, 2006 Hei Takk for raskt svar. Innpress fra orginalt 37, til 50, skriver du kan bli litt i overkant. Hvordan utarter det seg i praksis? Vil felgene subbe? I så tilfelle i ytterkant (ved skjermen) eller ved innerkant mot fjøra? Er sjansen for subbing større ved kjøring på ujevne veier (veier med telehiv)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 6, 2006 Innpress er org 50 på Touran og 45 på Passat. Men siden dette ikke er org felger er det ikke godt å si hva innpress felgene har. Er ikke unormalt med 8x18 ET35 på Touran og dersom det er det du kan få kjøpe så er det ingen problem å bruke de også på Passaten. Egentlig alt i alt vil jeg si det er 99% sjans for at de går rett på. Dersom innpress er så høyt som f.eks. 50 vil felgene sitte langt under bilen noe som ikke er sååå pent og i værste fall kan det ta borti innerskjerm, men svært skjelden dette faktisk er ett problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 6, 2006 Er ikke unormalt med 8x18 ET35 på Touran og dersom det er det du kan få kjøpe så er det ingen problem å bruke de også på Passaten. Egentlig alt i alt vil jeg si det er 99% sjans for at de går rett på. Dersom innpress er så høyt som f.eks. 50 vil felgene sitte langt under bilen noe som ikke er sååå pent og i værste fall kan det ta borti innerskjerm, men svært skjelden dette faktisk er ett problem. 8x18 ET35 på Touran er ikke vanlig og ser ikke spesielt lurt ut (stikker altfor langt ut) dersom ikke bilen er senket mye. Ikkenoe problem å bruke felger som egentlig stikker litt for langt innunder bilen, hvis det subber i skjermen/fjærbenet eller ser litt rart ut, så kan man bare sette på 5-10mm spacer. 5mm gjør at man fortsatt kan bruke samme hjulbolter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 6, 2006 Har du sett dette selv Runar eller bare noe du tror? Har to kammerater med 8x19 ET35 på Touran og det ser veldig bra ut det selv uten ekstrem senk og det stikker ikke utenfor! TWG har vell også 8x19 ET35 på sin, og det sitter som ett skudd det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 6, 2006 Ja... Ikke lett dette her. Skal prøve felgene som har sittet på en Touran på min Passat i ettermiddag. Da får jeg se hvordan det blir. Har fått et MMS bilde av felgene. Noen som har noe peiling på hva slags merke/modell dette er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 6, 2006 Det er Momo Sport (evt replica som jeg også finnes av de) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 6, 2006 Noe peiling på innpress på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 6, 2006 Har du sett dette selv Runar eller bare noe du tror? Har to kammerater med 8x19 ET35 på Touran og det ser veldig bra ut det selv uten ekstrem senk og det stikker ikke utenfor! TWG har vell også 8x19 ET35 på sin, og det sitter som ett skudd det! Og den bilen er det 35mm senkefjærer med orig.støtdempere på? Ser nemlig ut som det er minst sportline 45mm fjærer, og bak ser den enda lavere ut. Enig i at 8x18 eller 8x19 ET35 går på Touran, men til "mannen i gata" burde man anbefale ET40 eller høyere til Touran/Golf 5/Audi A3. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 6, 2006 Hei igen Har går det unna Felegene med dekk (brukt 1 sesong) er innkjøpt og montert på bilen. Det mye bedre enn 15" hjulene som satt der før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 6, 2006 Er det mulig å bytte senterkoppen tro? Hvem kan ha noe slikt? En med VW emblemet på f.eks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 6, 2006 Og den bilen er det 35mm senkefjærer med orig.støtdempere på? Ser nemlig ut som det er minst sportline 45mm fjærer, og bak ser den enda lavere ut. Enig i at 8x18 eller 8x19 ET35 går på Touran, men til "mannen i gata" burde man anbefale ET40 eller høyere til Touran/Golf 5/Audi A3. Neida ikke 35/45 mm på den blå, TWG sin er vell senket relativt mye med høydejusterbart Men de andre jeg nevnte er kun noe slikt som 35 mm senk på og det går gullfint det med 35 i innpress så lenge en ikke har breiere felg enn 8". 8,5 og ET35 begynnre derimot å bli litt i overkant av hva som går... Ser ihvertfall at felgene passet også på Passaten og det er det viktigste for trådstarter Ser foresten av senterkoppen at det var PCW replica felger og ikke Momo Racer uten at det spilelr så veldig mye rolle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 6, 2006 Ser ihvertfall at felgene passet også på Passaten og det er det viktigste for trådstarter Ser foresten av senterkoppen at det var PCW replica felger og ikke Momo Racer uten at det spilelr så veldig mye rolle Jepp, felgene passet. Gjenstår bare å få byttet senterkoppen. Hvor kan jeg få tak i det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 7, 2006 Dem har som regel senterkopper og slikt på dekksjapper.. Fant iallfall VW-senterkopper her på en lokal dekksjappe i området Eller så kan du jo ta fra vinterfelga, om du har originale felger der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 7, 2006 Den er go. Da skal jeg få fiksa det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...