Anbefalte innlegg

Har en coupe quattro som jeg skal ha litt

større bremser på, men hvor store kan jeg

ha med 16" felger ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De originale bremsene som er på disse bilene er 256 mm, og passer med 14" felger. Type 89 90-20V og S2 bruker 276 mm bremser, som passer med 15" felger, og er en populær oppgradering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte på wilwood bremser, har fått et tilbud

fra Kai Roger (krb) på 300mm-345mm skiver.

men jeg vet ikke hvor store jeg kan ha siden jeg kjører med 16" hjul...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal oppgradere bremsene på min typ85 også, og har funnet ut at jeg ikke bør gå noe særlig over 304mm skiver hvis jeg skal bruke 16" felger. Selv da kan det bli litt trangt, avhenging av felg, skive, kalipper og slikt.

Wilwood er vel forøvrig ikke godkjent til "vanlig bruk" på vei/gatebil eller? Mener å ha hørt at disse kun er til racing bruk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal oppgradere bremsene på min typ85 også, og har funnet ut at jeg ikke bør gå noe særlig over 304mm skiver hvis jeg skal bruke 16" felger. Selv da kan det bli litt trangt, avhenging av felg, skive, kalipper og slikt.

Wilwood er vel forøvrig ikke godkjent til "vanlig bruk" på vei/gatebil eller? Mener å ha hørt at disse kun er til racing bruk...

Siden han skal oppgradere bremsene såpass mye så går jeg utifra at motoren ikke er helt original. Så da har det sikkert ikke så mye å bety om bremsene er godkjente ;)

Trøbbelet med wilwood er vel at det ikke er støvkapper så ved vanlig bruk så må man nok regne med en overhaling i ny og ne..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si meg Kurt, var det et replica prosjekt du har på gang med typ 85en din?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.