Haster: Ufrivillig senking - Knekt fjær (2001 Sharan)

Anbefalte innlegg

Fruen var ute å kjørte i dag og sa det kom mange rare lyder fra bilen (2001 Sharan). Jeg tok en titt på den og tror dere ikke fjæra var knekt tvers av på venstre side foran : bråk : . Jeg hadde jo tenkt til å senke bilen, men ikke på den måten : haha : Ser det ut som den planen blir fremskynet : smil : Jeg tror jeg vet et sted i nærheten som skal ha senkesett til den, de hadde ihvertfall det for noen få uker siden, og forhåpentligvis er det ikke alt for mange som senker Sharan...

Er det noen som har erfaring med bytte av fjærer på Sharan??? Hvor sitter festene til demperen foran? Det er jo ikke så mye plass på oversiden (motorrommet) i Sharan... Jeg så ihvertfall ikke demperfestet med det blotte øyet, det er jo så mye deksler som sitter der: bh :

Håper noen kan gi meg litt info om hvordan jeg skal utføre denne jobben. : vinke : Har ikke senket bil på 12år :rolleye:

Trenger jeg mere "spesial" verktøy en fjærklemmer?

Noen som vet hvor jeg bør plassere bukkene under bilen : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:bump: Er det ingen som kan hjelpe : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senkesette jeg hadde planer om å kjøpe er utsolgt!!! : bh : De kunne ikke garantere når de kunne levere heller!

Er det noen som kan skaffe raskt orig. fjærer foran evt. senkefjærer???

Det jeg har funnet ut til nå er:

Møller - 1.015,- pr. stk orig. 3 dagers levering

Mekonomen - 1.530,- pr. stk orig. 1 dags levering

NBS - orig. ca. 500,- pr. stk 2 dagers levering og senkefjær 45mm 2.560,- 14dagers levering

Trenger fjær(er) NÅ!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for forslaget, men de hadde det ikke på lager... Kom ikke inn før 24/4.

Det blir nok ikke senk i denne omgang da. Har bestillt uorig. fjærer fra Torshov for kr. 609,- pr. stk. De kunne i tillegg levere i dag, så da ble valget enkelt (men ikke lett for skjela).

Jeg trenger fortsatt litt info om hvordan man bytter fjæra da! Hvis noen har tips, tar jeg gjerne imot!

Sjekk prisen jeg fikk oppgitt fra Mekonomen! Vi snakker ca. 150% høyere pris enn Torshov! Vi snakker også 50% høyere pris en Møller! De sa de kunne skaffe noe billigere hvis jeg kunne vente litt lenger. Men allikevel...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var i sta å kjøpte fjærer på Torshov. Hadde da bestillt tidligere i dag og de bekreftet at det skulle være riktig (oppga reg. nr. på bilen). Var å hentet de og så da at det sto for Sharan fra 9.95- . Reagerte på dette da, jeg trodde det var endring på fjærer til nye modellen (det er ihvertfall det på endel av de senkesettene jeg har funnet på nett). Fikk de til å sjekke en gang til og de bekreftet at det var riktige fjærer. Når jeg kommer hjem, ser jeg det står en ekstra lapp (ser ut som en pakkseddel el.) på eska til den ene fjæra og der står det Sharan 9.95-8.98! Kan dette være riktig fjærer??? : klø :

Ser nå at også Eibach sine senkesett oppgir Sharan 9.95- . Hmmm...

Håper noen kan svare på dette, så jeg slipper å montere feil fjærer. (Jeg vil selvfølgelig sjekke om de ser "like" ut som de jeg tar ut...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Regner med du har sjekka hos Nordisk Felgimport AS?

Web-side: http://www.dekkshop.no/

Henta et sett med senkefjærer derfra til min 2001 Seat Alhambra.

Har ikke pakka dem ut enda.

Skal montere fjærer og sommerdekk i en og samme operasjon etter påske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Takk for det!!! : bråk : De hadde bare ett sett når jeg sjekka med dem, og det var solgt når jeg var innom dem i går. Nå vet jeg hvem som kjøpte dem da! : bh :: smil : (grattis med nytt senkesett). Sånn går det når man ikke får ut fingern og får kjøpt med en gang...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Kunne du sjekket hva det står på senkesettet? Han på dekkshop mente at det sto at de var for Sharan fra 8.95... Isåfall burde vel de fjærene jeg har fått kjøpt passe kanskje??? Skal begynne å demontere nå etter frokost!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må vel bare skru av øvre del av torpedoveggen så kommer vel ting fram.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må vel bare skru av øvre del av torpedoveggen så kommer vel ting fram.

Jeg ser toppen av demperene nå... Men det er ingen skruer som sitter og holder den! Lurer litt på hvordan dette kan henge sammen? Den må da være skrudd fast i toppen? Er litt anderledes på Sharan'en. Demperen sitter gjennom nedre bærearm. Stabilisator stag sitter også festet i demperen... Hmmm.... Får snart en kompis på besøk. Håper 2 hoder tenker bedre en ett : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok ha litt spesialverktøy. Men har fått satt riktig mann på saken nå, så nå blir det nok bra til slutt : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.