#1 Skrevet April 7, 2006 Eu kontrollen avdekket at det mangla 1mm i godstykkelse på bakbremsene mine, må derfor bytte dem. Er jo mer gods igjen her enn på en ny japansk bil på frembremsene jo... jaja Uorginale bremser gikk ikke an å få tak i, fikk feil av jacobs autosupply. Måtte derfor handle på møller til 1950kr... sure penger for noen bakbremser som knapt nok blir brukt. Trengs det noe spesialverktøy for å bytte disse? Tenker da på at på 100en måtte jeg ha umbraco-nøkkel størrelse 7mm... og det var umulig å få tak i på vanlige butikker Greit å forberede seg siden jeg må bytte i helga pga etterkontroll på mandag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 7, 2006 Spesialverktøy for å skru og presse inn bremsestempelet bak. Skal skrus og presses samtidig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 7, 2006 er ikke dette likt som på min s4 fra 92 ? ikke noe spesielt da utenom å skru stempelet da.. Jeg skifta skiver\klosser\håndbrekkwirer\bremseslanger\ett bremserør\skifta bremseveske og overhalte calipperne bak på min for en stund siden... Kjøpte alle delene hos mekonomen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 7, 2006 Som nevt ovenfor, trenger du kun bremsestempelverktøy. Du kan klare deg uten, men det er mye lettere med verktøy. Bremsestempelverktøy fåes blant annet hos Biltema, de har flere varianter. 19-234 terenger litt modifisering (for å passe spor i stempel), bruker selv denne. 12-1013 19-1255 Du får tak i uoriginale (dvs utenom VAG) bremseskiver bak. F.eks. Brembo, Zimmermann, ... billig via ebay.de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 8, 2006 Som nevt ovenfor, trenger du kun bremsestempelverktøy. Du kan klare deg uten, men det er mye lettere med verktøy.Bremsestempelverktøy fåes blant annet hos Biltema, de har flere varianter. 19-234 terenger litt modifisering (for å passe spor i stempel), bruker selv denne. 12-1013 19-1255 Du får tak i uoriginale (dvs utenom VAG) bremseskiver bak. F.eks. Brembo, Zimmermann, ... billig via ebay.de Brembo hadde ikke fikk jeg vite av importøren.. Hvilken modifisering av 19-234 trengs for at den skal passe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 8, 2006 Skulle ikke forundre meg om at biltema har skiver også . Ville byttet sted og ta kontroll jeg.. virket noe pirkete . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 8, 2006 Brembo hadde ikke fikk jeg vite av importøren.. Hvilken modifisering av 19-234 trengs for at den skal passe? Modifisering; File bort gods, slik at sporene i 19-234 kommer ned til stempelet. Det virker som om 19-234 var laget for et smalere bremsestempel. Du ser fort hva som må gjøres. Mulig Brembo ikke leverer (trodde Mekonomen leverte Brembo), MEN Zimmermann, EBC, Tarox, ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 8, 2006 Modifisering; File bort gods, slik at sporene i 19-234 kommer ned til stempelet.Det virker som om 19-234 var laget for et smalere bremsestempel. Du ser fort hva som må gjøres. Mulig Brembo ikke leverer (trodde Mekonomen leverte Brembo), MEN Zimmermann, EBC, Tarox, ... Mekonomen leverer brembo fremme trur eg men ikke bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...