#1 Skrevet April 7, 2006 Hei, S4n starter, men svært tregt. Jeg har målt strømmen over sikring nr17 (til bensinpumpe) spenningen kommer ikke før jeg kinner på starteren, ikke før. Er det ikke slik at pumpa skal få strøm(bygge opp trykk) i det tenningen slåes på? Hva kan være feil ? noen som vet, det haster litt. takk og takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 7, 2006 Pumpa skal vel få en "puls" når du vrir om nøkkelen mener jeg på. Muligens bensinpumpe-releet ditt som holder på å ta kvelden ?? Prøv å jump det....hadde jeg bare husket hvilke stikkere som skal jumpes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 7, 2006 Takk for det Pål, husker du hvor det sitter, det er nemlig ikke strøm på bensinpumpesikkringen før jeg kinner starteren. Er jo mange tråder her om starttrøbbel, men ingen som nevner at pumpa får støm for sent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 7, 2006 Takk for det Pål, husker du hvor det sitter, det er nemlig ikke strøm på bensinpumpesikkringen før jeg kinner starteren. Er jo mange tråder her om starttrøbbel, men ingen som nevner at pumpa får støm for sent Uff nei det husker jeg faktisk ikke !! Men setter en knapp på det releet...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 7, 2006 Har akkuratt skiftet bensinpumpe på min s4 da pumpa konka. Målte på ledningene til pumpa og det går kun strøm til den når du vrir på nøkkelen og starteren går. Bilen min var også treg å starte en ukes tid før den stoppet, kjente og at den dro litt dårligere enkelte ganger. Håper du slipper å skifte pumpe, skikkelig møkka jobb 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 7, 2006 Håper du slipper å skifte pumpe, skikkelig møkka jobb har pumpe liggende om det er det som er feilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 7, 2006 Dyr også er den... og dersom du mistenkter pumpetrøbbel, ikke fyll mer enn 1/4 tank...min gikk på 3/4 full tank, og da kreves lange hansker for å slippe å bli bannlyst i huset etterpå..!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 7, 2006 Hvis du skal jumpe relèet, så pleier stikkene å være litt større enn de andre på relèet. Pleier å få en puls når tenning settes på, så den sviver littegrann, for å bygge opp trykk og gi lettere start. For som det sies, du må kinne litt før den starter nemlig. Er motoren trøblete, men går som ei kule hvis du jumper,er det nok relèet som tar kvelden ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 8, 2006 Takk for alle tips:) Må nok teste det med releet, men det høres unektelig litt ut som pumpe. Har byttet en slik før, men da var kjennetegnet på den at den lagde mye og ujevn lyd, det gjør ikke min. Styres pympen kun av releet når den bygger trykk i forkant eller ligger det en føler et sted som kanskje "sier" fra om at den har arb. trykk når den ikke har det ? Og var det noen som visste hvor releet satt ? Takk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 8, 2006 starter den tregt hver gang? også hvis den nettopp har gått? går den normalt ellers ? Mvh Morten., 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 9, 2006 på di bilene går ikke pumpa når du setter på tenninga eks 1 sekund sånn som på di fleste biler ,,,,trodde også det var no galt med mine to s4 når jeg ikke hørte pumpa gikk da jeg satt på tenninga! men di pumpan går vist ikke før du har starta "kinninga" , isåfall er den lydløs! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 9, 2006 Den går normalt uansett hvor treg den har vært å starte, og det har ingen betydning om den er kald eller varm. Har sjekket releet og det stemmer som det blir sagt, det klikker ikke før motoren kinnes. har tatt av lokket på releet og det fungerer normalt, men som sagt er den svært tungstartet: klø : Er det noen måte å sjekke pumpen på ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 9, 2006 Den går normalt uansett hvor treg den har vært å starte, og det har ingen betydning om den er kald eller varm. Har sjekket releet og det stemmer som det blir sagt, det klikker ikke før motoren kinnes. har tatt av lokket på releet og det fungerer normalt, men som sagt er den svært tungstartet: klø : Er det noen måte å sjekke pumpen på ? kan jo teste med en annen pumpe.. jeg har ei liggende du event kan teste med.. får ta deg en tur til kjeller , så kan vi prøve .. men ikke kom med full tank.. helst ikke serlig mer en rødstreken.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 9, 2006 Hei, takk skal du ha. Er den pumpen din gammel ? Hvis du vil selge den mener jeg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 9, 2006 Hei, takk skal du ha. Er den pumpen din gammel ? Hvis du vil selge den mener jeg:) aner ikke men om den var ny med bilen er den vel fra 95. funka perfekt til jeg bytta den ut til fordel for rs2 pumpe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 10, 2006 Litt mere info: Jeg har nå sjekket over releer mv og funnet at pumpa får den spenningen den skal, men når bilen starter ryker den litt svart (fet eksos) tyder dette på for lavt bensintrykk ? Og kan det isåfall skyldes noe annet en pumpen ? takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 20, 2006 Litt mere info: Jeg har nå sjekket over releer mv og funnet at pumpa får den spenningen den skal, men når bilen starter ryker den litt svart (fet eksos) tyder dette på for lavt bensintrykk ? Og kan det isåfall skyldes noe annet en pumpen ? takker for svar ble det ordnings? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...