Noen med Garret GT3071 turbo ??

Anbefalte innlegg

Fordi jeg har valgt det selv. Enkelt og greit.....Mihnea har nok mappa mer biler med 2,2 20v turbomotorer enn FMS,TS og Jonus tilsammen ;)

 

... men da blir ikke chip-en til din bil, med dine forutsetninger - er ikke det dumt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

... men da blir ikke chip-en til din bil, med dine forutsetninger - er ikke det dumt?

 

 

Jo :)

 

Mihnea har et godt rykte, men ta med bilen til Trondheim og la Egil på ES lage et program spesielt til deg istedetfor å montere en chip basert på kvalifisert gjetning : rolleyes

 

"Just my 0.002$"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo :)

 

Mihnea har et godt rykte, men ta med bilen til Trondheim og la Egil på ES lage et program spesielt til deg istedetfor å montere en chip basert på kvalifisert gjetning : rolleyes

 

"Just my 0.002$"

 

Sorry offtopoc Pål, men hva tar Es tuning for mapping Roger? : klø :

 

Og mener du resultatet ved Påls oppsett blir mye bedre, eller bare litt? Er i samme bås selv, bare jeg har bestilt 2871Rs... Med samme software produsent (Mihnea)!

 

Er det liksom responstid og kurver i det hele tatt som blir bedre? = (alt)

 

Litt ukjent med hva forskjellen blir, for oss som har original innmat, og ikke bør strekke strikken for langt vet du!

 

Bare lurte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry offtopoc Pål, men hva tar Es tuning for mapping Roger? : klø :

 

Og mener du resultatet ved Påls oppsett blir mye bedre, eller bare litt? Er i samme bås selv, bare jeg har bestilt 2871Rs... Med samme software produsent (Mihnea)!

 

Er det liksom responstid og kurver i det hele tatt som blir bedre? = (alt)

 

Litt ukjent med hva forskjellen blir, for oss som har original innmat, og ikke bør strekke strikken for langt vet du!

 

Bare lurte..

 

 

Egil tar vel rundt 10.000,- for en skikkelig mapping.. Da kan du få kurvene 100% perfekt til akkurat bilen din, hverken mer , eller mindre...!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og plutselig skjønner man hvorfor standalone sprut kan virke forlokkende.... Iallefall dersom man kan se for seg å bytte ut noen av delene i motoren engang i framtiden. Men da må man jo lære seg å mappe da........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry offtopoc Pål, men hva tar Es tuning for mapping Roger? : klø :

 

Og mener du resultatet ved Påls oppsett blir mye bedre, eller bare litt? Er i samme bås selv, bare jeg har bestilt 2871Rs... Med samme software produsent (Mihnea)!

 

Er det liksom responstid og kurver i det hele tatt som blir bedre? = (alt)

 

Litt ukjent med hva forskjellen blir, for oss som har original innmat, og ikke bør strekke strikken for langt vet du!

 

Bare lurte..

 

Tenk på kleskjøp: Postordre og skreddersøm. Postordre kan bli bra om du passer standardnormen, men har du noen "særtrekk/avvik :) " vil skreddersøm alltid gi bedre resultat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenk på kleskjøp: Postordre og skreddersøm. Postordre kan bli bra om du passer standardnormen, men har du noen "særtrekk/avvik :) " vil skreddersøm alltid gi bedre resultat.

 

Joda, tar jo den, og vet jo og at funksjonen er knall ved mapping, men det kostet litt mer enn det jeg hadde håpt på, for å være helt ærlig!

 

Hadde håpt det lå på 5 - 6 lapper, da hadde jeg nok vært mer int. Selv om det for min del ikke ville vært særlig aktuelt å bruke noen andre enn ES, liker resultatene som kjører rundt fra hans trimming, og det funker bra, Audisentrum virker og bra, men har liksom lagt min interesse på ting fra ES, etter jeg satt på med Øystein Vige i S2èn hans (rå bil :) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel......Sendt en lang om fattende e-mail til Mihnea Cotet om det jeg hadde i min motor. Han greide ikke å lage chip til meg utifra det.Han måtte ha bilen på stedet da. Men så skal han greie til andre her er litt merkelig. Strengt tatt så har jeg vel "bare" en 20V T med RS2 dyser og GT2871R. Mihnea Cotet er jo en motroniv guru og det hadde vært kult å ha en chip ifra han.

Men nå har jeg fått bestilt time hos en annen som skal ha godt rykte på seg. Med bremsing før og etter så jeg får det de lover. Om prisen er 6000 for en chip eller 10 000 for en full custom mapping synes jeg ikke spiller noen spesiell rolle. Heller hva du får. 'Aller sjef' er jo MTM langt nedi tyskland men der er vel ventetiden et par år. Så jeg får heller ta til takke med det jeg kan finne her hjemme på 'berget'

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.