#1 Skrevet April 7, 2006 I fjor "chippa" jeg TT'n min (180 FWD). Gikk som en kule etterpå, og da laddet turboen ca. 1.4 bar. Nå er det blitt bart på vegene, så tenkte å gasse litt på. Nå lader den "bare" 0.4 bar, og synes ikke den går like bra som sist sommer. Har dere noen forklaring på hva det kan være? Tett luftfilter kanskje? (har perforert bunnen av luftfilterboksen, så da kommer det vel mere skitt inn enn det ville gjort ellers?) Takker for snarlig svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 7, 2006 lest av feilminnet? kan jo være den går i "nødmodus"? kan være magnetventillen som er def så den lader bare grunntrykk.... kan prøve å koble av koblingen på magnetventillen å se om den går værre eller bedre da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 7, 2006 lest av feilminnet? kan jo være den går i "nødmodus"? kan være magnetventillen som er def så den lader bare grunntrykk.... kan prøve å koble av koblingen på magnetventillen å se om den går værre eller bedre da? Ok. Jeg er IKKE bilmekaniker, så hvor sitter denne magnetventilen? Skal få sjekka feilminnet med vag-com da. Står det noe på feilminnet, om magnetventilen er defekt? Kostbart for ny magnetventil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 7, 2006 Ok. Jeg er IKKE bilmekaniker, så hvor sitter denne magnetventilen? Skal få sjekka feilminnet med vag-com da. Står det noe på feilminnet, om magnetventilen er defekt? Kostbart for ny magnetventil? den sitter på slangen mellom luftfilteret og turboen. er en "belg" der med en ledning inn på... susikker på om den kommer opp i feilminnet: klø : men hvis du tar av kontakten på den å kjører uten den tilkoblet å den går like godt så er sansynligheten att det er den stor. (kan være annet som gjør den går i nødmodus) vet ikke pris på magnetventil nei. er ikke bilmekanikker jeg heller, men når en har bilen på audiverksted så må en finne ut hvor ting sitter(dem hadde glemt å sette på magnetventillen hos meg når jeg hadde bilen på service: bh : ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 7, 2006 Prøv å søke på magnetventil eller n-75. Står mye om problemer evt. pris i andre tråder her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 7, 2006 Her står det litt om det og pris osv... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=331621#post331621 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 9, 2006 Jeg fant feilen Det var sprekk i en slange som gikk inn på "t-stykket" til turbotrykksmåleren. Nå ble det andre boller Takker for hjelp uansett ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...