Anbefalte innlegg

Hei noen som har hatt prob. med at det lukter "DRITT" av klimaanlegg???

Rimelig plagsomt... Noen tips el. råd å få

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å ta ut pollenfilter og sjekk om det hjelper, ofte det blir mugg der og det lukter : bråk : . Alternativt finnes det noe rengjøringsspray som bilxtra har

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei noen som har hatt prob. med at det lukter "DRITT" av klimaanlegg???

Rimelig plagsomt... Noen tips el. råd å få

Sopp i klima anlegget ditt og møkkete pollenfilter skaper denne lukten. Bytt filter og skaff klima rens spray. Vanligvis sprayer man ned i friskluft inntaket en 3 "gode" dusjer mens viften til anlegget ditt står på ca 90% effekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilxtra har visst et vidundermiddel her, gassbeholder som åpnes i coupeen og slipper ut rensemiddel, da er det bare og sette viftene på og stå utenfor og vente på at alt blir velstand.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilxtra har visst et vidundermiddel her, gassbeholder som åpnes i coupeen og slipper ut rensemiddel, da er det bare og sette viftene på og stå utenfor og vente på at alt blir velstand.

Men dette kan da umulig ta knekken på soppen som befinner seg i ac registeret ? Luften som passerer gjennom der kommer jo primært utenifra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd dette selv så kan ikke fortelle konkret hvordan det fungerer, men er for å ta knekken på sopp/bakterier i klimaanlegget. Skal visst være knasende bra greier, må vel være noen her som kan fortelle mer om det enn meg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å bli kvitt sopp på klimaradiatoren må du sprøyte rensemiddel direkte på radiatoren, ellers vil lukta komme tilbake etter kort tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har brukt av den typen som du setter inne i bilen og lar sprøyte ut i coupen,så setter du klima på maks og resirkulering på , Slik var det på de i fra Forte` vertfall som jeg brukte på jobb,dette funket kjempe bra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lukta kommer av sopp/bakterier i luftkanaler, defrosterkasse og dysene. For å ta knekken på dette kan du bruke den gassen som er nevnt ovenfor her.

På jobben ( Møller ) har vi et apparat fra wurth som gjør samme oppgave. Den sender gass/damp inn i anlegget da bilen står å går.

Gassbeholderen settes i fotrommet på høyre side foran slik at gassen kommer opp i luftdysa til beina på denne siden. Det er her klima trekker inn luft da anlegget står på resirkulering. Bilen startes og klima slåes på. Vifta reguleres til laveste hastighet og luftstrømmen styres til dysene i dashboardet ( ut mot føreren ). Slik står bilen i ca 20 min med vinduer og dører stengt. Da vil man se at det blir helt grått inne i bilen etterhvert.

Etter 20 min stoppes bilen og alle dører åpnes for å lufte ut gassen/rensen.

Mulig det er andre prosedyrer for andre typer rens.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lukta kommer av sopp/bakterier i luftkanaler, defrosterkasse og dysene. For å ta knekken på dette kan du bruke den gassen som er nevnt ovenfor her.

På jobben ( Møller ) har vi et apparat fra wurth som gjør samme oppgave. Den sender gass/damp inn i anlegget da bilen står å går.

Gassbeholderen settes i fotrommet på høyre side foran slik at gassen kommer opp i luftdysa til beina på denne siden. Det er her klima trekker inn luft da anlegget står på resirkulering. Bilen startes og klima slåes på. Vifta reguleres til laveste hastighet og luftstrømmen styres til dysene i dashboardet ( ut mot føreren ). Slik står bilen i ca 20 min med vinduer og dører stengt. Da vil man se at det blir helt grått inne i bilen etterhvert.

Etter 20 min stoppes bilen og alle dører åpnes for å lufte ut gassen/rensen.

Mulig det er andre prosedyrer for andre typer rens.

Slik eg har gjort det på jobben min og,funker bra det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for all respons:) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet vi bruker et fra Wurth vi også, men vi lar bilen sto natta over for å få best effekt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd en sånn fra bilekstra, funker fint det, så har du "nybillukt" i en uke etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har gjort akkurat det samme. Funket meget bra på min bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta 9 deler vann og 1 del vanlig klorin og putt dette opp i ei sprayflaske, feks av ajax-typen, rist skikkelig. Fjern pollenfilteret på bilen din, og kast det om nødvendig, slå på vifta, sånn ca 3/4 styrke og åpne alle luker/uttak/spjel inne i bilen, spray 6-8-10 gg inn i inntaket til pollenfilterets plass.

Da har du fukta omtrent alle flater inni bilens luftsystem. Sett inn ditt nyinnkjøpte pollenfilter!

La gjerne klorblandingen være i kanalene, til dette tørker av seg selv, feks over natta, for da får det tid til å funke skikkelig. Mulig det vil henge igjen litt klorlukt dagen etter, men det tåler du.

Dette fjernet all dårlig lukt på de tre siste bilene jeg har eller har hatt, samt at det er omtrent gratis!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.