Spørsmål ang 20VT og 10V kasse...

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det går å bruke 10V kasse på 20VT (3B), eller må det kasse også til?:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal nok gå bra det. Nye motorplaner?

 

Hør med Terje Rønning her på forumet har 3b med gammel kasse med sperrer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det ikke jeg som monterte inn motoren min (skulle virkelig ønske jeg hadde gjort det men...: bh : ) men sånn som jeg forsto det måtte svinghjulet flyttes over, ellers var det rett på. Sikkert noen andre som kan b- eller av-krefte det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke være nødvendig å btte selve girkassa nei, de gamle kassene er solide nok de, så lenge kassa du har er i god stand. Men som sagt, det må noen triks til når det gjelder svinghjul/clutch.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal nok gå bra det. Nye motorplaner?

 

Hør med Terje Rønning her på forumet har 3b med gammel kasse med sperrer

Planer og planer? "det har vi ikke sett" : rolleyes Må bare spørre;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså, 10V svinghjul og kasse må til for å få dette sammen?

Da går det kanskje å bruke svinghjulet fra sugisen min da, slik at jeg kan selge komplett 10VT MED svinghjul?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså, 10V svinghjul og kasse må til for å få dette sammen?

Da går det kanskje å bruke svinghjulet fra sugisen min da, slik at jeg kan selge komplett 10VT MED svinghjul?: klø :

vil tro de svinghjulene er like ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså, 10V svinghjul og kasse må til for å få dette sammen?

Da går det kanskje å bruke svinghjulet fra sugisen min da, slik at jeg kan selge komplett 10VT MED svinghjul?: klø :

 

Går an og går an... Det passer, men det er vel ikke mer en 228mm på 2.226 10V sucker om jeg ikke husker feil. URQ og MC 10v turbo svinghjul har 240mm cluch. Det er nok det du trenger.

 

Kan også bruke 3B svinghjulet. Her det flere som har postet erfaringer...

Noen sier at 3B svinghjul fra 200 turbo passer rett på.

Andre sier at 3B svinghjul fra S2 passer, dersom du bruker foring/avstandsring mellom motor og kasse - samme som brukes på RS2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og denne foringen må lages av metall? Jeg får kanskje tak i et svinghjul fra en KG (2.1). Vet du om det er noe forskjell på dette og MC'n?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg bytta fra mc-motor til aan,brukte vi svinghjul og trykkplata fra en 10v urquattro :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat.. Så da må jeg få tak i en trykkplate og svinghjul som passer!;) Vet du om jeg kan bruke fra KG motoren? Hvis MC motoren har samme dim som URQ, så kan den vel ikke være sååå langt unna KG heller?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat.. Så da må jeg få tak i en trykkplate og svinghjul som passer!;) Vet du om jeg kan bruke fra KG motoren? Hvis MC motoren har samme dim som URQ, så kan den vel ikke være sååå langt unna KG heller?: klø :

det er vel bare å måle? alt går,og du verden for en forskjell fra 10v til 20v : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men jeg har ingenting å måle på..:o har ikke kjøpt motor enda. Har bare 10V'n enda. Kanskje du sier i fra om du vet om en motor? Helst AAN da:rolleye:

det er vel bare å måle? alt går,og du verden for en forskjell fra 10v til 20v : eek :

 

Og med det mener du?;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mente at du kunne måle ditt svinghjul med et kg-svinghjul. og så mente jeg at 10v ikke kan måle seg mot å ha en trimmet 20v :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne foringen får du fra VAG som originaldel :-)

Har ikke peiling på delenummer (finner den ikke i ETKA heller :o )

Fridtjov i Haugesund lokallag har montert dette, hør med han ;)

 

Du kan bruke alle 10V svinghjul, alle vil passe (tykkelse), men det er bare de som har 240mm cluch som vil holde. Jeg prøvde med en nesten helt ny 228mm cluch på en 10V turbo (K-Jet) bare sluring ved fult pådrag (ca 1.1 bar) på 3 gir :rolleye:

 

KG skal ha 240mm cluch etter det jeg husker, men det er da enkelt å måle diameter på lamellplaten

 

Husk å montere lager i enden på veiva også, ved montering av 20V motor på 016 kasse. Delenummer: 046 105 313 D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha mye for 10vt da? :D

 

Hvordan passer denne på 20v kasse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha mye for 10vt da? :D

 

Hvordan passer denne på 20v kasse?

Det har jeg ikke spekulert i enda da det ser ut til at det blir en kosmetisk ombyggnig før noe annet skjer...:rolleye:

 

Om denne motoren passer på 20V kassa kan ikke JEG svare på, men det er garantert noen andre her på forumet som kan: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.