vinduene mine åpnes når jeg låser

Anbefalte innlegg

jeg har ved noen anledninger opplevd at el.vinduene mine åpner seg når jeg låser bilen. det er ikke det kjipe, men at de gjør det når jeg har is på bakrutene fortsatt, høres ikke godt ut for motorene.: gråter : er det noen som har en anelse av hva årsaken til dette kan være:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være noe tøv med den fjernstyrte regulering fra nøkkelen, hvis du har slik da. På min bil kan jeg lukke opp og igjen vinduene ved å holde inne låse/åpne knappen på nøkkelen. Kanskje det er blitt noe feil med den funksjonen på din bil? Men er ikke helt sikker på hvilke biler som har dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme "problem" på min Golf 3 Cab :)

Du kan åpne og lukke vinduene ved å holde nøkkelen i "ytterposisjoner".

Mener det kalles komfortfunksjon. Meningen er at du enkelt skal kunne åpne alle vinduene for utlufting om sommmeren, uten å måtte inn i bilen og sette på tenninga og kjøre ned ett og ett vindu.

 

Du har ingen feil med andre ord : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt låsemekanismen i førerdøren din, det måtte jeg.

 

For sikkerhets skyld, dra på vag verksted, der finner de det ut.: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ingen feil med andre ord : smil :

 

hmm. om hans vinduer hadde gått opp når han låser så hadde jo d ikke vært no feil, men er vel det motsatte som skjer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme "problem" på min Golf 3 Cab :)

Du kan åpne og lukke vinduene ved å holde nøkkelen i "ytterposisjoner".

Mener det kalles komfortfunksjon. Meningen er at du enkelt skal kunne åpne alle vinduene for utlufting om sommmeren, uten å måtte inn i bilen og sette på tenninga og kjøre ned ett og ett vindu.

 

Du har ingen feil med andre ord : smil :

 

du har helt rett i at jeg kan lukke vinduene ved å holde nøkkelen i position, har forsåvidt ikke prøvd å åpne dem på denne måten... frivillig ihvertfall. alltid når jeg skal lukke vinduene med nøkkelen må jeg holde i ca 1 sek før vinduene reagaerer, men vinduene går til tider ned når jeg ikke holder nøkkelen i position.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt låsemekanismen i førerdøren din, det måtte jeg.

 

For sikkerhets skyld, dra på vag verksted, der finner de det ut.: vinke :

 

 

Støtter den. Enten selve låsekassa eller låssylinderen tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har helt rett i at jeg kan lukke vinduene ved å holde nøkkelen i position, har forsåvidt ikke prøvd å åpne dem på denne måten... frivillig ihvertfall. alltid når jeg skal lukke vinduene med nøkkelen må jeg holde i ca 1 sek før vinduene reagaerer, men vinduene går til tider ned når jeg ikke holder nøkkelen i position.

 

Spør du meg så er vel det enda mer komfort : smil :

Nei, da er det nok som flere har antydet noe helt annet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SJekk også ledningene som går inn i døra dvs. der de går fra karosseriet og inn i døra. Kan være en del brudd i ledningene der som gjør at noen ledninger blir kortsluttet og skaper litt rar oppførsel. Det er hvertfall typisk på golf 3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.